Aviseringar
Rensa alla

Overaller!


iosib:

bild

vacker syn. är den varm!!! schyssta reflexer.


   
SvaraCitera

helutuhle:

vacker syn. är den varm!!! schyssta reflexer.

den är sjukligt varm. ifall jag har den över kalsonger och t-shirt så kan jag gå ute i fem minus utan att känna en tillstymmelse till kyla nå min kropp.

när det är femton minus kommer jag gå omkrig ba':

Image


   
SvaraCitera

Åh. Vill också ha.


   
SvaraCitera

iosib:

när det är femton minus kommer jag gå omkrig ba':

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

televerketoverall.

Hur får man tag på en sån? [surprised]


   
SvaraCitera

helutuhle:

när det blir 20 minus till helgen kommer ni som hånat TS önska att ni hade en overall.

jag blir lite avis. niceee ju

Det var 35 minus hemma och inte stänger man jackan för det[shake]
Sörlänningar alltså[no-no]


   
SvaraCitera

Image

??


   
SvaraCitera

GiftAtom:

Hur får man tag på en sån? [surprised]

man har en släkting som jobbade med reparationer för televerket under 70-talet. [smile]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det var 35 minus hemma och inte stänger man jackan för det

försök gå utan stängd jacka i ett blåsigt och fuktigt skåne när det är runt 0 grader. det känns otroligt mycket kallare än en klar dag på -25 i norrland.


   
SvaraCitera

internet:

försök gå utan stängd jacka i ett blåsigt och fuktigt skåne när det är runt 0 grader. det känns otroligt mycket kallare än en klar dag på -25 i norrland.

Jag vet inte varför sörlänningar inbillar sig att det ej finns vind eller kust i norrland, men vad kan jag förvänta mig[rolleyes]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag vet inte varför sörlänningar inbillar sig att det ej finns vind eller kust i norrland, men vad kan jag förvänta mig

jag har varit i umeå ett antal gånger, och kan bara tala utifrån egen erfarenhet, men -25/-30 grader där känns inte lika jävligt som när det strax under noll grader i lund/malmö. inte alls samma vind, inte alls samma fukt, fast det är kanske säsongsbetingat. har bara varit i umeå i februari-mars, och på sommaren.


   
SvaraCitera

du tillhör säkert den skaran av norrlänningar som anser att umeå tillhör "sörland", men det skiter jag i.


   
SvaraCitera

Kan inte på något vis hålla med dig. Och nej norrland är norrland, det är inte vad någon anser utan det finns utsatta gränser.

Är själv från ca mitten av sverige vid kusten, tycker ej nollgradigt i sörlänningland är speciellt hemskt. Kan dock förstå att det är sjukt jobbigt då det regnar istället för snöar.
Det är inte ett trevligare klimat, men kylan är nog inte det jag tycker är jobbigt^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

70-talet

Är det möjligt att få tag på dem nu?
Måste bara ha en sån [y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det var 35 minus hemma och inte stänger man jackan för det

när det är 35 minus stänger inte jag heller jackan, jag låter den hänga i hallen och stannar inne!!!


   
SvaraCitera