Aviseringar
Rensa alla

Overklighetskänslor


Ämnesstartare

Brukar ni få den här konstiga känslan om att nuet är en dröm? Overklighetskänslor allt ser liksom lite dimmigt ut och färgerna är lite mörka liksom. Det är svårt att beskriva eftersom det är så abstrakt. Jag har det alltid och det är sällan jag inte har det.


   
Citera
Notice

Neej, faktiskt inte Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte vad jag kan minnas. Haft liknande dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det bara jag som har det! :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska ofta


   
SvaraCitera
reben

ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Often.


   
SvaraCitera

Har haft liknande upplevelser vid enstaka tillfällen


   
SvaraCitera

hade en gång som ung man sådana känslor, det började som 15 åring, när jag fick dödsångest som senare övergick i nån slags derealisation, nån slags nyktert psykedelisk egodöd, dissociativ försvarsmekanism som hjärnan desperat klamrade fast vid. och senare total apati inför framtiden som senare ledde till onykterhet och droger, nu bryr jag mig alldeles för mycket om saker. 

tror mycket hade med trauma att göra (mobbing och annat)
mvh känslig kille.


   
SvaraCitera

gick i kbt för OCD och social fobi, och påbörjade medicinering mot ADD.

blev bättre.

även om jag fortfarande är en neurotisk person.


   
SvaraCitera

hände väldigt ofta när jag var yngre
hade en vän som kände igen sig när jag berättade, vi skrek "DRÖM!" varje gång det hände och skrattade igenom det.

det brukade bara vara i någon minut, men nu i lite äldre år så har det kommit periodvis, hållit i sig i upp till en månad som max. stress och mycket ångest är inblandat skulle jag tro 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som en rätt skön grej, nee har inte det.


   
SvaraCitera
time
 time

Ganska ofta, men oftare när jag var yngre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft det kroniskt i 13-14 år, det är ett helvete och blir bara värre med tiden


   
SvaraCitera
mynona

Jag ser filosofiskt sett livet som en dröm men några sådana tillstånd tror jag inte att jag har haft, däremot liknande upplevelser, som till exempel en form av deja vu där jag under en sekund verkar kunna se hela mitt liv både framåt och bakåt, men allt försvinner så snabbt att jag inte riktigt hinner uppfatta det, det är en känsla mer än något konkret. 


   
SvaraCitera