Aviseringar
Rensa alla

P-Piller


framtidstron:

VIlka p-piller äter du om dom får dig att sluta ha mens? Dom vill jag ha!

cerazette gör att man slutar få mens helt, jag tar dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 18 och har inte berättat för mina föräldrar att jag äter p-piller. Tror iofs att dom har insett för jävligt länge sen att jag och min pojkvän har sex, bara att dom inte vill prata om det, haha.

Men har din mamma sagt rakt ut att hon inte vill att ni ska ha sex eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

VIlka p-piller äter du om dom får dig att sluta ha mens? Dom vill jag ha!

minimojen:

cerazette gör att man slutar få mens helt, jag tar dom

det är cerazette


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninjagrisen:

ävligt länge sen att jag och min pojkvän har sex, bara att dom inte vill prata om det, haha.

Men har din mamma sagt rakt ut att hon inte vill att ni ska ha sex eller vad?

asså typ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

cerazette gör att man slutar få mens helt, jag tar dom

Låter inte särskilt hälsosamt. Skiten måste ju ändå ut.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Låter inte särskilt hälsosamt. Skiten måste ju ändå ut.

jo men tror typ inte att kroppen producerar ägg elr hur man ska säga när man tar cerazette.
Med andra p-piller tar det ju död på ägget med en gång, antar då att cerazette gör att man inte producerar ägg, fast iofs låter det helt fel... äh whatever jag vet inte helt hur det fungerar


   
SvaraCitera

Säg att du äter p-piller bara. Hon får välja mellan det eller att bli mormor i förtid, att inte ha sex är inte ett alternativ. Säg det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njaa äggen ni har är redan poducerade bara det att de inte mognat.
På tal om p-pillret så är cerazette ett minipiller och funkar ungefär så här enligt nån sida:

''När ägglossningen hejdas kan det ibland leda till att man inte får mens, men i de flesta fall kommer ändå menstruationsliknande blödningar som kan vara mer eller mindre oregelbundna.''


   
SvaraCitera

minimojen:

cerazette gör att man slutar få mens helt, jag tar dom

aha, såg att det var ett minipiller. Synd att jag inte vågar testa såna, hört att biverkningarna ofta är många gånger värre och att man kan riskera att blöda konstant i typ ett halvår innan man blir mensfri 🙁


   
SvaraCitera

framtidstron:

aha, såg att det var ett minipiller. Synd att jag inte vågar testa såna, hört att biverkningarna ofta är många gånger värre och att man kan riskera att blöda konstant i typ ett halvår innan man blir mensfri 🙁

efter tre månader efter att man börjat ta dom bör man vara helt mensfri.
Jag fick mens två ggr under dom första tre månaderna jag tog dom och sen slutade jag få mens helt, tror det är sällan man blöder konstant i tre månader av dom, men ja för vissa är det så.

Jag ska dock be om att få byta p-piller, måste dock ha östrogen fria tydligen så vet inte riktigt vad jag har för andra alternativ än cerazette


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jukebox:

för hon märker om jag inte använder mensskydd

låter inte speciellt bra om du inte får din mens alls utav dina p-piller. sockerpillerna i slutet av kartan ska göra att du får den ? ;s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter inte speciellt bra om du inte får din mens alls utav dina p-piller. sockerpillerna i slutet av kartan ska göra att du får den ? ;s

finns inga sockerpiller. mensen slutade komma så fort jag började ta dom


   
SvaraCitera

hultgrens:

låter inte speciellt bra om du inte får din mens alls utav dina p-piller.

det är minipiller, får man inte mens av.


   
SvaraCitera

Jag har en fråga. Måste man gå till ungdomsmottagningen för att få p-piller eller kan man gå till apoteket eller nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodan89:

Måste man gå till ungdomsmottagningen för att få p-piller eller kan man gå till apoteket eller nåt?

Jo man måste gå till ungdomsmottagningen eller liknande


   
SvaraCitera