Aviseringar
Rensa alla

p-piller


Ämnesstartare

hej, jag ska börja med p-piller, ska åka med mamma någon gång snart i veckan och prata med någon på ungdomsmottagningen, men jag bara undara nu innan jag ska åka dit, när börjar man ta pillren, vilken tid är bäst att ta dom, när behöver jag åka och hämta ut nya, är man alltid skyddad med p-piller, och hur blir det med mensen?

tack på förhand


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du tar första pillret på första mens dagen (så fick jag göra iaf). Men det är bara första pillret du tar. Sedan äter du ett om dagen. Den fjärde veckan "mensveckan" äter du inga piller alternativt hormonfria piller. Jag blev rekommenderad att ta dem på morgonen för om du glömmer bort så kan du ta dem så fort du kommer på (tar du på kvällen kanske du inte kommer på det förrän på morgonen). Hämta ut nya när de börjar ta slut. Ja, du är alltid skyddad sålänge du kommit ihåg att ta dem. Mensen blir ofta mindre och mer regelbunden.

Allt det här kommer de berätta på ungdomsmottagningen. Ställ frågor där om det är nåt du inte förstår. I p-pillerförpackningen finns en instruktion där det mesta står och det finns jättemycket info på nätet om något är oklart. [y]


   
SvaraCitera

u gonna get teh cancer


   
SvaraCitera

Barnmorskan förklarar allt för dig och ger dig en broschyr..


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Barnmorskan förklarar allt för dig och ger dig en broschyr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xiaousagi:

Allt det här kommer de berätta på ungdomsmottagningen. Ställ frågor där om det är nåt du inte förstår. I p-pillerförpackningen finns en instruktion där det mesta står och det finns jättemycket info på nätet om något är oklart

okej tack för hela texten , 🙂 [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsanpådigdu:

okej tack för hela texten , 🙂 [y]

inga probem 🙂 [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xiaousagi:

inga probem 🙂

två saker till, fick du mellan blödningar ofta i början? och tror du man kan börja innan mensen kommer ? 🙂 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsanpådigdu:

två saker till, fick du mellan blödningar ofta i början? och tror du man kan börja innan mensen kommer ? 🙂 <3

En del, men de var väldigt små, störde mig inte särskilt mycket på det.

Ja, jag tror man kan det men då måste man använda kondom första veckan. Börjar du när du får mens är du skyddad direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xiaousagi:

En del, men de var väldigt små, störde mig inte särskilt mycket på det.

Ja, jag tror man kan det men då måste man använda kondom första veckan. Börjar du när du får mens är du skyddad direkt.

okej tack skönt att höra 🙂 <3


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera