Aviseringar
Rensa alla

P-piller?


Ämnesstartare

Kan man köpa p-piller på apoteket?
vad kostar det med p-piller?
Måste man ha föräldrars godkännande eller nåt för att få det på Ungdomsmottagningen? [confused]


   
Citera

NullaRudar:

Kan man köpa p-piller på apoteket?

Om du har recept - ja.

NullaRudar:

vad kostar det med p-piller?

Det beror på vilken sort osv och när man är i din ålder så är priset oftast väldigt nedsatt.

NullaRudar:

Måste man ha föräldrars godkännande eller nåt för att få det på Ungdomsmottagningen?

Nä, men de vill säkert att du ska prata med dina föräldrar och de kommer ju att ställa frågor om sjukdomar i familjen, tex. blodproppar. Och det är viktigt att du inte ljuger om det [no-no]


   
SvaraCitera

NullaRudar:

Måste man ha föräldrars godkännande eller nåt för att få det på Ungdomsmottagningen?

tror man ska ha de om man e under 15...fast ja e ju kille, vad vet ja [wink]


   
SvaraCitera

Du måste gå till ungdomsmottagningen för att få det. Sen kan du hämta ut det på apoteket. Men nej det är rätt billigt vad jag vet 🙂


   
SvaraCitera

NullaRudar:

vad kostar det med p-piller?

Nevoletta 28 som 90 % av alla som får p-piller får börja med att prova kostar 30 kronor för tre kartor. (sen när de börjar ta slut så får man bestämma om man vill fortsätta eller inte och då kan man köpa årsförbrukning av p-piller)


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Nevoletta 28 som 90 % av alla som får p-piller får börja med att prova kostar 30 kronor för tre kartor.

tror bestämt att jag betalade mer för tre kartor. tror även att jag har hört att priserna varierar lite i olika landsting etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror bestämt att jag betalade mer för tre kartor. tror även att jag har hört att priserna varierar lite i olika landsting etc

Har också hört att priserna kan variera, men tror inte att det skiljer nå mycket.


   
SvaraCitera

envitkossa:

Har också hört att priserna kan variera, men tror inte att det skiljer nå mycket.

Jo, i Skåne så är flera piller gratis [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jo, i Skåne så är flera piller gratis [no-no]

Okej, jag ger mig [sad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Jo, i Skåne så är flera piller gratis

tycker det är dåligt och konstigt att det är olika på olika sätllen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror 'bas-priset' på Neovletta är 30 för 3 kartor och 90 för ett år... :3


   
SvaraCitera