Aviseringar
Rensa alla

P-piller, biverkningar?


Ämnesstartare

Min tjej undrar om vilka biverkningar p-piller kan göra... så vad är det? Någon som kan länka en sida eller så säger ni bara vad som kan hända... tack. <3


   
Citera
Ämnesstartare

De informerar om allt sådant på ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera

om jag inte var så lat kunde jag googlat fram nåt åt dig, men nu är jag lat så jag tipsar att du googlar! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagmårtypbra:

men nu är jag lat så jag tipsar att du googlar! 🙂

Jag är också lat... orkar knappt skriva detta... snälla googla åt mig och ta länken åt mig! please my sistah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De informerar om allt sådant på ungdomsmottagningen

Ja okej för hon ska dit.. och hur är det är det gratis via ungdomsmottagning eller kostar det senare ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står i förpackningen, informeras om på ungdomsmottagningen och att googla är knappast jobbigare än att skriva en irriterande tråd på UM.


   
SvaraCitera

xparn:

så vad är det?

Oregelbunden mens, acne (antingen mer eller mindre), vikt upp-/nedgång, illamående, humörsvängningar, minskad sexlust... etc etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Oregelbunden mens, acne (antingen mer eller mindre), vikt upp-/nedgång, illamående, humörsvängningar, minskad sexlust... etc etc

Sånt vill jag ju inte att ska hända henne.. :/

Fan va jobbigt detta ska vara... vill köra naturligt men det går itne ;<<<<<


   
SvaraCitera

xparn:

Sånt vill jag ju inte att ska hända henne.. :/

Well, finns många olika sorter så man kan hitta en sort som har minst, eller t.o.m inga biverkningar.

T.ex. använder jag mig av Neovletta, och det enda jag märkt av är typ acne.. och det var inte mycket, har försvunnit nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Neovletta

Okej, tackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och depression..


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Och depression..

Men det är bland de mer ovanliga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Men det är bland de mer ovanliga...

Nej.. Inte så ovanligt alls.. Det drabbade mig, bytte p-piller 4 gånger innan jag hittade något som fungerade någorlunda. Tyvärr så la jag på mig 8 kilo för det.


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Nej.. Inte så ovanligt alls.

Jo, det räknas som relativt ovanligt. Då det inte alls händer lika ofta som t.ex. viktuppgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huvudvärk, viktökning (kan iofs vara bra för en del), acne, humörsvängningar osv


   
SvaraCitera