Aviseringar
Rensa alla

p-piller, blir bättre med tiden? (biverkningar) [mad]


Ämnesstartare

killrambo:

jag mådde skit av neovletta i flera veckor, fick byta till yasmin och då mådde jag bättre.

framtidstron:

Men jag tar yasmin, ska vara mindre biverkningar på det och jag har inte märkt några som inte gått över sen första månaden.

yasmin låter bra, men vad är skillnaden mellan yasmin och yasminelle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

okej 🙂 varför bytte du då?
jag funderar på 'yas' om det inte blir bättre, för det är samma som yasmin men man har bara blödning i 5 dagar har jag för mig. eller så var det likadant som yasminelle..

Jag bytte för att jag knappt hade någon sexlust alls.. Hade väl inte heller något bra humör direkt.. Det enda jag kan komma på som e nackdel men yasmin e att jag faktiskt har en ordentlig mensvärk men jag hoppas det blir bättre med tiden.. Ska till mödravårdcentralen på torsdag för kontroll av blodtrycket och då ska jag kolla vad man kan göra åt mensvärken förutom värktabletter för annars mår jag hur bra som helst av yasmin har inte alls mycket blödningar och mensen varar bara i 5-6 dagar det beror lite på men första kartan blödde jag inte alls lika många dagar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

jag har neovletta nu, funkar bra men brösten har blitt betydligt större, lite jobbigt.. å har ganska mkt mens, hade du nåra problem med detta? påverkades mensen när du började på yasmin ? typ mellanblödningar åså [rolleyes]

jag fick inte större bröst av neovletta men däremot gick jag upp massor i vikt och hade ingen större sexlust under tiden jag hade neovletta... Det är ju så att har du neovletta idag så får du oftast inga mellanblödningar det fick i alla fall inte jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojje83:

jag fick inte större bröst av neovletta men däremot gick jag upp massor i vikt och hade ingen större sexlust under tiden jag hade neovletta... Det är ju så att har du neovletta idag så får du oftast inga mellanblödningar det fick i alla fall inte jag...

okej då förstår jag, nej jag har inga mellanblödningar nu, men hade det hela första månaden med neovletta, tänkte om det skulle bli så om jag bytte sort åxå [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojje83:

ingen större sexlust under tiden jag hade neovletta...

eemmaaN:

månaden med neovletta

vet ni om man kan byta pillersort när som helst?
jag fick börja ´med neovletta på min första mensdag, tänkte om det är samma när man byter fast då på sin första blödningsdag.. ?


   
SvaraCitera

med neovletta gick allt som d skulle men efter nån månads användning blev jag på "emohumör" som satt i hela tiden jag åt dom.

cerazette gav mens hursomhelst första två månaderna, första tiden fick jag mindre ångest när jag bytte hormoner men sen blev allt som vanligt igen.70% mindre mens, helvetes huvevärk innan den,mer finnar.

men ja,det blir bättre med tiden FÖR DET MESTA,man får finnar i början och mellanblödningar(för d mesta) för man får ett tillskott av hormoner som kroppen inte är van att ha i den dosen.går över när kroppen kört in sig ordenterligt på dom.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera