Forumet - p-piller för män

p-piller för män

4390 2 116
Inriktat till killarna här, skulle ni kunna tänka er att käka p-piller? har frågat det här förut i en annan tråd (tror jag) men tänkte stämma av lite för att se hur läget ser ut idag
Senast ändrad 8 Jul 2014, 16:38 av Zymba

Spana också in:

Tycker att det är för mycket fokus på tjejer som "ska" käka p-piller, ha p-stav, spiral osv. Det enda killen "ska" tänka på att ha en kådis i fickan.  Är killar rädd för biverkningar? Bitch please, tjejer kan få större bröst(finns då folk som har C och går upp 2 kupor),  gå upp i vikt,  få värre mensvärk än vanligt och minskad sexlust.

Pappbox:
What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre
Jo kan motverka oxå. Men är lätt hänt att man inte får rätt piller. Många har fått åkt på akuten pga det

Pappbox:
What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre
det kan gå åt båda hållen. för vissa reducerar det mensvärken som du säger, för andra blir det värre. 

shatter: ja, tycker det vore rättvist om det fanns där som ett alternativ iaf när det faktiskt är utvecklat.

Ja, det vore bra om man som kille kunde sköta det själv och inte behöva förlita sig på att någon annan äter piller dessutom. Många verkar tro att det handlar om att män skulle vägra använda det, men jag tycker tvärt om att det vore najs om det fanns.

schim: Är killar rädd för biverkningar? Bitch please, tjejer kan få större bröst(finns då folk som har C och går upp 2 kupor), gå upp i vikt, få värre mensvärk än vanligt och minskad sexlust.

Det finns som sagt ingenting tillgängligt på marknaden ännu, så hurvida män skulle använda pillren och hur biverkningarna skulle se ut vet vi inte.
Ingen borde tvingas äta p-piller, men det vore som sagt trevligt om alternativet fanns för män också.

schim: Jo kan motverka oxå. Men är lätt hänt att man inte får rätt piller. Många har fått åkt på akuten pga det

shatter: det kan gå åt båda hållen. för vissa reducerar det mensvärken som du säger, för andra blir det värre.
Damn, sugigt värre
btw, läste för ett par år sedan att tjejer som käkar p-piller blev typ "mentalt" gravida så deras syn på världen och prioriteringar ändrades och det som fokuserades mest på var att deras intresse i killar förändrades men jag minns inte hur eller vad poängen var.

btw schism, större bröst är väl något som de flesta tjejer vill ha eller har jag missat något?
kändes som du listade det som en con

Pappbox: What? en tjej jag jobbade med fick p-piller utskrivet för att hon skulle få mindre mensvärk för den hon hade var verkligen verkligen illa, jag tyckte så jävla synd om henne så det inte var klokt men efter piller verkade hon iaf må bättre

Det är individuellt, och det finns även många olika typer a p-piller.
Vissa får sådana besvär att de tvingas sluta med dem, för andra är det inga större problem.