Aviseringar
Rensa alla

P-piller för män


Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, man (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker att det vore helt underbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, man (Du röstade på detta alternativ)

Ögon i en plåthink:

Kan inte den här personen komma hit och förklara sitt resonemang.

Ögon i en plåthink:

"Åney, sårad manlighet[cry]"


   
SvaraCitera

Nej, man (Du röstade på detta alternativ)

Jag gillar min kropp som den är och är inte helt förtjust att stoppa i mig piller av något som helst slag. det jag minst av allt vill stoppa i mig är ämen som styr kroppen, dvs hormoner.
Aldrig i livet att jag kmmer stoppa i mig p-piller då släpar jag häldre runt på en container kondomer. Att jag iom vägran att ta p-piller överlåter det åt tjejerna är fel. Kondom eller pesar eller hur de stavas står sig i mina ögon 700 gånger bättre.

(varenda jävla tjej vill ha amerikanska skor, varför inte vill ni inte ha amerikanska preventivmedel?:O)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Det är en p-stav man sätter på som stoppar spermieproduktion

grejen är att om en kille nu skulle gå på p-stav elr p-piller, när han sedan slutar tar det 60-70 dagar innan de nya spermierna har blivit mogna och är redo för att användas, så det är en nackdel. Plus tycker tjejerna får skötta dessa saker[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Tänk er ett fungerande p-piller för män. Skulle ni kunna använda det?

självklart. dock som det står i texten om en p-stav hade jag inte använt den. är nämligen på tok för rädd för nålar, och skulle antagligen svimma varje gång jag ens kände på den efteråt.

p-piller dock, inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Prova länken. Det är en p-stav man sätter på som stoppar spermieproduktion. Dämpar dock även sexlust

stoppa sexlusten hade förövrigt varit awsome. hade nog använt det öfr den anledningen. slippa gå runt som ett djur och klänga på tjejer på fyllan. då kan man ägna sig åt trevligare saker som, ja som någonting annat


   
SvaraCitera

Jag tycker p-piller för män är bra. Ärligt talat så är det många tjejer som slarvar med sina och vips är de gravida. Innerst inne tror jag att de vill ha barn och ser sin chans. (vet om två fall i mina närmsta kretsar).

En kille tänker mer klart ang. barn (oftast!) och jag tror att det skulle ske färre oplanerade graviditeter om en man fick kontrollen över preventinmedlet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera