Aviseringar
Rensa alla

p-piller, hormoner och rosenrot


elverpigen:

det har ju använts länge ändå så nån form av verkan lär det ju ska ha,

grejen är att bara för att man blir pigg en dag och råkat ta rosenrot så betyder det ju inte att det är samma. för att bevisa något så behöver man dubbelblinda studier och det finns inget sånt gjort. grejen med alternativmedicin är att den just inte har någon som helst riktig verkan för då hade det slutat vara alternativmedicin


   
SvaraCitera

qazedctgb:

japp gör det verkningslöst

aha, onice.

elverpigen:

det har ju använts länge ändå så nån form av verkan lär det ju ska ha

Det finns en massa intressanta naturläkemedel och metoder som använts länge. Homopati och åderlåtning har använts länge, tror du på det också?

elverpigen:

ca alla jag vet om som ätit det märker skillnad så enbart placebo kan det inte vara?

Om man börjar äta ett sådant preparat är det väl för att man tror att det kommer ha någon verkan? Jag, som tror att det är helt meningslöst, skulle ju aldrig få för mig att använda det, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

dubbelblinda studier och det finns inget sånt gjort. grejen med alternativmedicin är att den just inte har någon som helst riktig verkan för då hade det slutat vara alternativmedicin

jag har inte hittat någon garanterat opartisk studie utöver de som försäljarna hävtar att de använt sig av som då är dubbelblinda. Därförvet jag ju inte helt säkert, men har svårt att tro det är helt verklingslöst då det påverkar många som tar det.

Blivande_japan:

Om man börjar äta ett sådant preparat är det väl för att man tror att det kommer ha någon verkan? Jag, som tror att det är helt meningslöst, skulle ju aldrig få för mig att använda det, eller hur?

det jag menar är, jag började äta för jag trodde jag skull bli pigg. Bieffekter var att jag gick ner i vikt och fick större bröst, nåt jag itne trodde skulle hända.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Därförvet jag ju inte helt säkert, men har svårt att tro det är helt verklingslöst då det påverkar många som tar det.

du läste ingenting om vad läkemedelsverket sa om ​hostmediciner eller?
samma sak som händer här.
kan jang är också helt verkningslöst.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Därförvet jag ju inte helt säkert, men har svårt att tro det är helt verklingslöst då det påverkar många som tar det.

På samma sätt som gud botar cancer.


   
SvaraCitera