Aviseringar
Rensa alla

p piller hur lång tid dröjer det innan mens?


Ämnesstartare

Det är så att jag har börjat använa p pillret novletta 28 och jag har nu tagit min första sockertablett. så nu är frågan hur snabbt kommer mensen och hur länge har jag den? har försökt att googla men får inte direkt något svar på det.
tacksam för svar!
[smile]


   
Citera

Bara för att du tagit ett sockerpiller kommer du inte få någon mens på annorlunda vis. Och vad jag förstått så ska man ej få någon mens när man äter p-piller, även om det kanske är personligt och vissa får lite ändå.

För att svara direkt på din fråga: Ingen vet, det är skillnad från person till person, osv osv osv


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Och vad jag förstått så ska man ej få någon mens när man äter p-piller, även om det kanske är personligt och vissa får lite ändå.

när man äter kombinerade p-piller, som neovletta 28 är får man i regel "mensen" när man tar sockertabletterna.

mattildo:

hur snabbt kommer mensen och hur länge har jag den?

har du mens nu? har för mig att man ska börja med pillerna när man får mens
sedan kommer du antagligen få mens de gånger du äter sockerpiller, hur många dagar du kommer ha den kan nog ingen svara på


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

när man äter kombinerade p-piller, som neovletta 28 är får man i regel "mensen" när man tar sockertabletterna.

Jag kommer aldrig lära mig det där ändå. [blush]


   
SvaraCitera

mattildo:

Det är så att jag har börjat använa p pillret novletta 28 och jag har nu tagit min första sockertablett. så nu är frågan hur snabbt kommer mensen och hur länge har jag den? har försökt att googla men får inte direkt något svar på det.
tacksam för svar!
[smile]

Kan berätta utifrån min erfarenhet. Jag fick mensen på tredje vita sockerpillret och den varade lika länge som innan (5-7 dagar). Enda skillnaden var att jag fick mycket mindre av både mensvärk och mens [party]


   
SvaraCitera

Förstår verkligen inte varför folk inte öppnar munnen och frågar när de träffar läkare och får mediciner. Jag frågar en massa då, så att jag slipper tänka på det sen.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Allt det där bör personen som skrev ut pillrena till dig ha sagt.

Har ett annat märke, men får alltid mens på tredje dagen på sockerveckan, och så slutar den när sockerpillerna är slut. Alternativt dagen innan.


   
SvaraCitera

Tar ett par dagar oftast.


   
SvaraCitera

Har neovletta och

Kviq:

får alltid mens på tredje dagen på sockerveckan, och så slutar den när sockerpillerna är slut. Alternativt dagen innan.


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Kan berätta utifrån min erfarenhet. Jag fick mensen på tredje vita sockerpillret och den varade lika länge som innan (5-7 dagar). Enda skillnaden var att jag fick mycket mindre av både mensvärk och mens [party]

Dock, har precis slutat äta mina. Är orolig för hur mensvärken kommer vara nästa gång. Nån som har erfarenhet? Hade jättemycket innan pillren [sad]


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Nån som har erfarenhet? Hade jättemycket innan pillren

hade också jättemycket mensvärk innan jag började med neovletta och anledningen till att jag började med dom var för att bli av med värken [party] när jag slutade hade jag inte lika kraftig värk som innan, iaf inte de första månaderna. men sen blev det liksom värre och värre vid varje mens typ [sad]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

när jag slutade hade jag inte lika kraftig värk som innan, iaf inte de första månaderna. men sen blev det liksom värre och värre vid varje mens typ [sad]

Aha [sad] Men lite mindre värk är iaf bättre än ingenting. Jag får hoppas på det bästa! [sad]


   
SvaraCitera