Aviseringar
Rensa alla

p-piller i smyg


Ämnesstartare

Jag funderar på att börja käka p-piller. Finns det nån chans att man skulle kunna käka det utan att ens föräldrar kommer på en?

tacksam för seriösa svar


   
Citera

Ja, självklart kan du det 🙂 Föräldrarna behöver inte veta något alls!
Men dom kan vara bra att ha till hjälp om man undrar något! Det händer ju trots allt saker med kroppen när man börjar med sånna där piller...


   
SvaraCitera

det är väl bättre att snacka med föräldrarna om det, då kanske de kan betala dem också[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaJosefinBerg:

Ja, självklart kan du det 🙂 Föräldrarna behöver inte veta något alls!

okej, så de behöver inte skriva på nå papper eller liknande? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dandelion:

det är väl bättre att snacka med föräldrarna om det, då kanske de kan betala dem också

de skulle inte tycka att jag ahde någon anledning till att käka dem...


   
SvaraCitera
loita

Dandelion:

då kanske de kan betala dem också

typ 30 kr för tre månader [crazy]

sofiasoderberg:

okej, så de behöver inte skriva på nå papper eller liknande? 😛

jag åt ifs inte p-piller när jag var så ung men nej de måste absolut inte skriva på ngt papper, men de kan vara bra att prata med dom, lixom vet du om ni har blodprppar går i familjen? de måste de på um veta, eftersom då är de dumt med p-piller och de kan ge dig annat


   
SvaraCitera

sofiasoderberg:

Finns det nån chans att man skulle kunna käka det utan att ens föräldrar kommer på en?

öhm nej!? [shake]

Dold text: inte om man är fail iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

typ 30 kr för tre månader

det är ju typ ingenting 🙂

loita:

vet du om ni har blodprppar går i familjen?

Min moster dog av blodproppar :S


   
SvaraCitera

Du är för ung för p-piller. Kroppen påverkas mycket mer när man börjar äta p-piller tidigt, och risken att du senare får bröstcancer eller blodproppar ökar. I dina kläder skulle jag inte ha börjat med det. Kom ihåg att p-piller är starka saker, och att hormonsystemet är känsligt. Speciellt hos tjejer. Det ska man inte hålla på och mickla med i din ålder, när kroppen är i en så känslig fas av utvecklingen.

Som tur är så måste du gå till en ungdomsmottagning för att få recept på dem. Om barnmorskorna där har något annat än bomull i skallen, så kommer de inte att skriva ut dem åt dig. Det är alltså inte bara att gå till apoteket och shoppa loss, och det finns det goda skäl till.


   
SvaraCitera
loita

sofiasoderberg:

det är ju typ ingenting 🙂

nepp de är ingenting, fast min bror brukar betala [rolleyes] de är dock för han vart dum att köra mig och jag glömmer pengar[blush]

sofiasoderberg:

Min moster dog av blodproppar :S

då är inte p-piller bra


   
SvaraCitera

men fjolla. vänta 2 år..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

men fjolla. vänta 2 år..

så du tkr att det är bättre att jag går och blir gravid? :O


   
SvaraCitera

sofiasoderberg:

så du tkr att det är bättre att jag går och blir gravid? :O

Mm med 18-åringen eller vafan det nu var...


   
SvaraCitera

sofiasoderberg:

så du tkr att det är bättre att jag går och blir gravid? :O

Fyfan....är du bara 13 år... och tänker äta p-piller...du ska inte ha sex i den här åldern iaf...
Tänk om allt inte är helt klart där nere då kommer det göra säker 100 gånger mer ont än om det var klart...
Och om du så gärna vill ha sex...så ha kondom flickan lilla...Jag började inte med andra saker fören kanske 6 mån sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

typ 30 kr för tre månader

Så billiga, mina kostar typ 100 :- i månaden [mad]


   
SvaraCitera