Forumet - p-piller i smyg

p-piller i smyg

4150 0 67

Spana också in:

Dandelion:

då kanske de kan betala dem också

typ 30 kr för tre månader [crazy]

sofiasoderberg:

okej, så de behöver inte skriva på nå papper eller liknande? :P

jag åt ifs inte p-piller när jag var så ung men nej de måste absolut inte skriva på ngt papper, men de kan vara bra att prata med dom, lixom vet du om ni har blodprppar går i familjen? de måste de på um veta, eftersom då är de dumt med p-piller och de kan ge dig annat
Du är för ung för p-piller. Kroppen påverkas mycket mer när man börjar äta p-piller tidigt, och risken att du senare får bröstcancer eller blodproppar ökar. I dina kläder skulle jag inte ha börjat med det. Kom ihåg att p-piller är starka saker, och att hormonsystemet är känsligt. Speciellt hos tjejer. Det ska man inte hålla på och mickla med i din ålder, när kroppen är i en så känslig fas av utvecklingen.

Som tur är så måste du gå till en ungdomsmottagning för att få recept på dem. Om barnmorskorna där har något annat än bomull i skallen, så kommer de inte att skriva ut dem åt dig. Det är alltså inte bara att gå till apoteket och shoppa loss, och det finns det goda skäl till.
sofiasoderberg:

så du tkr att det är bättre att jag går och blir gravid? :O

Fyfan....är du bara 13 år... och tänker äta p-piller...du ska inte ha sex i den här åldern iaf...
Tänk om allt inte är helt klart där nere då kommer det göra säker 100 gånger mer ont än om det var klart...
Och om du så gärna vill ha sex...så ha kondom flickan lilla...Jag började inte med andra saker fören kanske 6 mån sen
Tror nog att du kan börja med det utan att dina föräldrar vet. Dock ska du ju vara uppmärksam på riskerna med det, och om ni nu har blodpropp i släkten bör du tala extra noga med dem på UM.

P-piller är inte bra i din ålder, men att bli gravid i din ålder är inte heller bra.