Aviseringar
Rensa alla

P-piller och alkohol


isola:

När jag besöker vården så bombarderar jag dem med frågor om allt som har med medicinen/salvan/kosten som de ordinerar att göra, ty det är deras jobb att svara och kunna svaren.

Gör inte det, de blir bara misstänksamma och kollar konstigt på dig, jag hadde ltie stressproblem tidigare som manifesterade sig fysiskt. Men jag blev "hypokondriker-klassad" och bara skcikad fram och tillbaka mellan läkare, det tog ungefär 4 månader innan jag övertalade dem att faktiskt ta ett blodprov och skicka in den för svar.

**Obs, detta handlade inte om att skaffa P-piller"


   
SvaraCitera

The Box:

Gör inte det, de blir bara misstänksamma och kollar konstigt på dig,

Nej, inte om man frågar på rätt sätt. Snarare så vill de ju att man frågar så att man slipper komma tillbaka med samma problem en vecka senare.


   
SvaraCitera

isola:

Nej, inte om man frågar på rätt sätt. Snarare så vill de ju att man frågar så att man slipper komma tillbaka med samma problem en vecka senare.

De får ju 150:- per besök fram tills att du betalat runt 900 tror ajg det var [smile]


   
SvaraCitera

The Box:

De får ju 150:- per besök fram tills att du betalat runt 900 tror ajg det var [smile]

Det ger inte läkaren personligen mer pengar i fickan, om det inte är en privatläkare man går till. Vården vill verkligen inte har fler patienter, är överfullt redan.


   
SvaraCitera

isola:

Det ger inte läkaren personligen mer pengar i fickan, om det inte är en privatläkare man går till. Vården vill verkligen inte har fler patienter, är överfullt redan.

Syftade på Närvården, det är ganska lönlöst att gå till ett stort sjukhus om du inte har råkat ut för någon stor olycka eller genomgått operation.


   
SvaraCitera

The Box:

Syftade på Närvården, det är ganska lönlöst att gå till ett stort sjukhus om du inte har råkat ut för någon stor olycka eller genomgått operation.

Stora sjukhus vill inte heller ha mer patienter, verkligen inte. Sen så kan man självklart boka tid hos en läkare på ett stort sjukhus och visa upp ett utslag eller sin förkylda näsa.


   
SvaraCitera