Aviseringar
Rensa alla

P-PILLER OCH MENS! hjälp!!


Ämnesstartare

Om man är mitt i mensveckan, eller i början eller nåt, när man fortfarande har mens i alla fall, slutar mensen då om man tar ett p-piller? eller vad händer då? Jag vill att det ska gå att "stoppa" den nåra dagar kanske genom att äta p-pillrena, och sen sluta äta piller så att resten av mensen kan komma. Funkar det så? Går det?
Snälla hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså kan man dela upp mensveckan är vad jag frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför man inte frågar dessa frågor när man får p-pillerna utskrivna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när man får p-pillerna utskrivna.

tänkte inte på det då

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

dessa frågor

vet du svaret?


   
SvaraCitera
time
 time

ElinPäron:

tänkte inte på det då

Nej, du kan inte göra så. Du ska följa kartan som anvisat. Prata med någon på ungdomsmottagningen om detta och läs 'manualen' för dina p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

du kan inte göra så

men jag tänkte att eftersom man kan hoppa över mensen så kan man kanske dela upp den eller "avbryta". så du menar att det inte skulle hända nåt om jag började äta dom medan jag hade mens?


   
SvaraCitera
time
 time

ElinPäron:

så du menar att det inte skulle hända nåt om jag började äta dom medan jag hade mens?

Jag menar att jag inte har vare sig kompetensen eller utbildningen för att svara på dina frågor, och det har ingen annan på den här sidan heller, därför rekommenderar jag att du vänder dig till din lokala ungomsmottagning.

Allt jag vet är att man inte ska mixtra med sina mensveckor. Jag är inte säker, men det kan hända att ditt skydd blir rubbat. Ät minipiller om du inte vill ha mens.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Läste ditt första inlägg ordentligt nu och du kan INTE göra som du skrev ovan om du överhuvudtaget vill vara skyddad av dina p-piller. Du förlorar skyddet om du avbryter och påbörjar mitt i en cykel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

utbildningen

utbildning behöver du väl inte, räcker med att du testat eller vet nån som testat o berättar hur det gick för henne


   
SvaraCitera
time
 time

ElinPäron:

räcker med att du testat eller vet nån som testat o berättar hur det gick för henne

Som jag sa, du kommer förlora skyddet. Varför kan du inte stå ut med en hel vecka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

du kommer förlora skyddet

Är det som när man missar en tablett, att man inte är skyddad i en vecka fram över då?


   
SvaraCitera
time
 time

ElinPäron:

som när man missar en tablett

Nej, det är nog mer än så. Du avbryter ju cykeln. Än en gång, varför vill du pausa mensen mitt i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte äta alla sockerpiller. Förstår ej varför du vill ha 2 mensar under 1 karta. Varför vill du det? Jag har, då jag vill flytta mensen lite, ätit kanske 3-4 sockerpiller och sen börjat igen. Släng de sockerpiller som är kvar när du börjar på ny karta.


   
SvaraCitera