Aviseringar
Rensa alla

P-piller och viktökning


Ämnesstartare

hellooe folks
Ännu en fråga angående p-piller, woho!

Har börjat käka cilest 28 nu och på köpet gått upp en hel del också. 3 kg på 2 månader, inte ok! Tänkte höra med er som också har ökat i vikt pga pillerna, vänjer sig kroppen? Så man går upp en specifik vikt och sen slutar det? eller fortsätter det?

Trivs väldigt bra med cilest annars, påverkar inte mitt humör, mindre mens, försämrar inte min hy, osv osv. Men vikten, rauuw, vill ju gärna inte gå upp allt för mycket.


   
Citera
Ämnesetiketter

jag har neovletta och har inte gått upp, snarare gått ner men det är en annan historia.. och du får inte mer fett bara för att du tar pillerna, utan de kan bara öka aptiten. träna eller nåt bara haha


   
SvaraCitera

jag gick upp i vikt, typ 5 kg på ett halvår, vet inte om det skulle ha fortsatt så men vågade inte chansa så jag slutade ta dom och nu har jag gått ner igen


   
SvaraCitera

jag tror det bara är psykiskt eller att man faktiskt går upp när man är i ett förhållande, för man sitte roftast bara inne och "myser" hahahaha, eller a så är det inte i mitt fall men i dom flesta.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag gick upp i vikt, typ 5 kg på ett halvår, vet inte om det skulle ha fortsatt så men vågade inte chansa så jag slutade ta dom och nu har jag gått ner igen

bytade du eller slutade helt?

shulululu1:

ag tror det bara är psykiskt eller att man faktiskt går upp när man är i ett förhållande, för man sitte roftast bara inne och "myser" hahahaha, eller a så är det inte i mitt fall men i dom flesta.......

hmm. jag är inte i ett förhållande men går ändå upp i vikt, sen jag började med p-pillerna. Så nej, det är nog inte psykiskt.


   
SvaraCitera

Human:

bytade du eller slutade helt?

jag slutade helt. om jag ska börja igen kommer jag nog be om en annan sort, för dom jag åt, neovletta, gav mej världens jävla sötsug och jag kunde inte motstå nånting.


   
SvaraCitera

Human:

hmm. jag är inte i ett förhållande men går ändå upp i vikt, sen jag började med p-pillerna. Så nej, det är nog inte psykiskt.

ook


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

man faktiskt går upp när man är i ett förhållande,

Brukar ju vara att tjejen äter lika mycket som pojkvännen, alltså går tjejen upp i vikt. Är en typisk "förhållandefälla".


   
SvaraCitera

Det är inte pillerna som innehåller alla kalorier, tänker du på vad du äter så behöver du inte oroa dig för att gå upp i vikt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sparring:

Det är inte pillerna som innehåller alla kalorier, tänker du på vad du äter så behöver du inte oroa dig för att gå upp i vikt [y]

well, i know.
Men jag har fått en helt sjuk aptit och ett sockersug som också är helt sjukt. Äter hela hela tiden och jag kan inte sluta heller... : /


   
SvaraCitera

Human:

well, i know.
Men jag har fått en helt sjuk aptit och ett sockersug som också är helt sjukt. Äter hela hela tiden och jag kan inte sluta heller... : /

Jag ser bara tre alternativ, antingen kontrollera ditt intag, sluta med pillerna som gör det svårt för dig att kontrollera det, eller så kan du öka din kaloriförbrukning så att du kan fortsätta med din goda aptit! [smile]


   
SvaraCitera

Human:

well, i know.
Men jag har fått en helt sjuk aptit och ett sockersug som också är helt sjukt. Äter hela hela tiden och jag kan inte sluta heller... : /

Human:

Så man går upp en specifik vikt och sen slutar det? eller fortsätter det?

P-piller har egenskaper som ökar aptiten, ja.
Många klarar dock att hålla vikten trots pillrena men de har egentligen samma effekt för alla. Någon som inte går upp kan t.ex haft dålig aptit från början, alternativt inte är lika känslig för rubbningar.
Det kommer inte att sluta förrän du slutar ta dem. [sad]


   
SvaraCitera

sparring:

Det är inte pillerna som innehåller alla kalorier, tänker du på vad du äter så behöver du inte oroa dig för att gå upp i vikt [y]

Men lol, p-piller (och andra piller, såsom anti depressiva) kan få dig att gå upp i vikt UTAN att du äter eftersom det sker en sådan pass stor förändring i kroppen.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

för dom jag åt, neovletta, gav mej världens jävla sötsug och jag kunde inte motstå nånting.

[cry][cry][cry][cry][cry][cry]

ja kommer gå uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupp


   
SvaraCitera

ohYEA_:

ja kommer gå uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupp

du kanske har lättare att motstå sötsaker [no-no]


   
SvaraCitera