Aviseringar
Rensa alla

p-piller tillsammans med dagen efter piller?


Ämnesstartare

honolulu:

amen guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh va HEEEEMSKT

Ja väldigt.


   
SvaraCitera

dozii:

Det jag undrar är ifall det medför några risker?

Fråga en barnmorska på UM?
Men hon kommer säga detsamma som vi alla gör här - använd kondom istället. Det finns ingen vettig sådan som råder en att använda akut-p-piller planerat eftersom dessa rubbar hormonerna i kroppen. Lyssna på sådana råd.

Båda innehåller gulkroppshormon och jag skulle inte blanda sådana om jag vore du. Eftersom det du vill göra är något du av människor med kunskap direkt skulle avrådas ifrån finns det inte många som testat, så exakt vad som är riskerna kan en barnmorska/läkare svara bättre på som är insatt i hur dessa verkar i kroppen.

Är du dessutom säker på att det bara tar en vecka innan dina p-piller börjar verka? När jag åt sådana fick jag höra tre veckor.


   
SvaraCitera

honolulu:

pyssling? ååh! en liten exposion

Det står syssling ju [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
blum
 blum

du kommer ju inte ha hunnit börja äta p-piller om du ska ta dagen efter-pillret i helgen?


   
SvaraCitera

Lindblom:

du kommer ju inte ha hunnit börja äta p-piller om du ska ta dagen efter-pillret i helgen?

hon menar fredag nästa vecka, vad jag förstått.
ogenomtänkt av henne hur eller som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså man börjar ju inte käka p-piller fören man får mens eller de kanske inte är så med de pillerna du ska käka?
iaf om du ska ha sånna som man börjar käka när man får sin mens så lär de ju inte bli nu , om du inte ska ha sex när du har mens. men om de inte är så så tar ju ju dagen efter piller nu för då lär du ju inte ha börjat ta p-pillerna ännu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det kan man. Jag tog det och det enda jag fick från barnmorskan var ett "se upp för mellanblödningar".


   
SvaraCitera