Aviseringar
Rensa alla

P-PILLER


flicia
Ämnesstartare

Fick lite smått panik. Jag tar mina p-piller vid 19 tiden varje dag, har på alarm för att komma ihåg blandannat. Alarmet ringde inte idag och kom på nu, vid 22 tiden att jag glömt ta och tog det direkt. Påverkar det tiden på mina hormoner? Är 3 timmar lång tid och måste jag ta dem vid 22 tiden framöver?


   
Citera
time
 time

Det beror helt på vilken sorts p-piller du tar, men glömskemarginalen på minipiller är 12 timmar och för "vanliga" p-piller är det nog runt 24 - så det ska vara lugnt. Däremot kan det rubba till kroppen lite grann, jag äter Cerazette och om jag missar tabletten med mer än en halvtimme så får jag mellanblödningar på direkten.


   
SvaraCitera
time
 time

Men ta ditt piller imorgon på den vanliga tiden så blir det nog bra! 


   
SvaraCitera

Dom jag äter (Zoey) har 30 h verkan och man ska helst ta det innan der gått 25 h ifrån förra gången man åt de. Men det är olika från olika mediciner men du kan kolla upp på 1177.se hur länge dina tabletter håller om du kan namnet på de;)


   
SvaraCitera
flicia
Ämnesstartare

Spoket01:
Dom jag äter (Zoey) har 30 h verkan och man ska helst ta det innan der gått 25 h ifrån förra gången man åt de. Men det är olika från olika mediciner men du kan kolla upp på 1177.se hur länge dina tabletter håller om du kan namnet på de;)

Konstig nog finns inte mina piller där, men har pratat runt lite med vänner och så det har löst sig tror jag nog. Tack så hjärtligt 😀


   
SvaraCitera

Det borde verkligen inte vara några problem Glad Jag glömmer alltid mina p-piller typ när jag är ute, och då brukar jag bara ta dem när jag kommer hem, alltså typ vid tre-tiden, trots att jag egentligen ska ta dem kvart i tio. Är inte gravid än i alla fall Glatt skålande


   
SvaraCitera