Aviseringar
Rensa alla

p-pillermens? [tard]


Ämnesstartare

Fick en tanke inatt, och tänkte delge den till er innan jag däckar och sover hela dagen. Ska också komma ihåg att gå och lägga mig lite tidigare hädanefter.

Nu till funderingen:

1) Man får mens för att bli av med det obefruktade ägget från den senaste ägglossningen.

2) Äter man p-piller så ska det förhindra ägglossningen så att det helt enkelt inte släpps något ägg.

3) Ingen ägglossning -> inget obefruktat ägg. Hit är jag med.

4) Varför får man då mens när man käkar p-piller?

5) Varför gör man ett uppehåll för mensen på 7 dagar? Känns som om mensen är överflödig? Eller? Varför kan man få genombrottsblödningar? Det finns väl ändå inget att stöta ut, om nu pillerna fungerar som de ska? Explain, please.

Nu snackar vi om kombinations-piller inte minipiller.

Jag kanske bara är korkad, men då skyller jag på sömnbrist.


   
Citera
Ämnesstartare

Bond:

Äter man p-piller så ska det förhindra ägglossningen så att det helt enkelt inte släpps något ägg.

är det inte minipiller som gör det? p-piller gör väl bara nånting i slidan segt så inte spermierna kommer fram [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är det inte minipiller som gör det? p-piller gör väl bara nånting i slidan segt så inte spermierna kommer fram [tard]

Nee. UM-tanten sa att båda pillerna förhindrade ägglossning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Nee. UM-tanten sa att båda pillerna förhindrade ägglossning.

aha[tard] har också funderat på varför man gör ett uppehåll. men det är ju inte så att man måste göra uppehållet tror jag, vet flera som struntar i det eller bara gör det typ varannan månad istället. antar att det är mindre risk för mellanblödningar om man har ett uppehåll varje månad dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men det är ju inte så att man måste göra uppehållet tror jag, vet flera som struntar i det eller bara gör det typ varannan månad istället. antar att det är mindre risk för mellanblödningar om man har ett uppehåll varje månad dock

Jo, men varför måste man? Det borde väl egentligen inte fylla någon funktion?

Hörde att i usa görs kartor där det bara görs uppehåll var tredje månad eller något sådant. Vet dock inte om det är samma typ av piller. men det känns ju rätt soft.

Kan man annars byta till minipiller utan anledning, bara för att slippa mensen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Kan man annars byta till minipiller utan anledning, bara för att slippa mensen?

du kan ju ljuga lite och säga att du får massa biverkningar av p-pillerna och säga att du har kompisar etc som har provat minipiller och det verkar funka bättre för typ alla. så gjorde jag [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kan ju ljuga lite och säga att du får massa biverkningar av p-pillerna och säga att du har kompisar etc som har provat minipiller och det verkar funka bättre för typ alla. så gjorde jag [crazy]

Smart. Får göra det. Är de billigare/dyrare? Är det någon annan skillnad egentligen, förutom att man tar samma typ av piller hela tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shit va tjejer är konstiga egentligen[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Shit va tjejer är konstiga egentligen

Vad då tänkte du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Vad då tänkte du på?

Tjejer, hur konstiga dom är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Smart. Får göra det. Är de billigare/dyrare? Är det någon annan skillnad egentligen, förutom att man tar samma typ av piller hela tiden?

för mig är det bättre. ingen ökad aptit + ingen mens = asnice.
minns faktiskt inte priset 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Tjejer, hur konstiga dom är

Jag syftade på vilket sätt du menade att de var konstiga. [sad]

enhimmelskdrog:

för mig är det bättre. ingen ökad aptit + ingen mens = asnice.
minns faktiskt inte priset 🙁

Ökad aptit har jag iofs inget emot. Men ska först testa att hoppa över så många sockerpiller jag kan, gör inget ifall jag har mens ibland. Sådär en gång i kvartalet typ.

Till något annat: Har du någon aning ifall man kan skippa några sockerpiller? Alltså börja med de vanliga efter typ fyra-fem socker? Eller blir det fuckat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Kan man annars byta till minipiller utan anledning, bara för att slippa mensen?

Det är inte garanterat att man slipper mens när man äter minipiller.
Och priset är beroende på vart du bor, där jag bodde så kostade den 50 kr/halvåret tills man fyllde 20, sen kostade det ungefär 250 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Jag syftade på vilket sätt du menade att de var konstiga. [sad]

För att dom är tjejer, tror det är därför som tjejer är konstiga[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bond:

Har du någon aning ifall man kan skippa några sockerpiller? Alltså börja med de vanliga efter typ fyra-fem socker? Eller blir det fuckat då?

det har jag ingen aning om däremot [tard]


   
SvaraCitera