Aviseringar
Rensa alla

P-stav


Ämnesstartare

I p-stav är det väl inget östrogen, det innehåller väl bara gulkroppshormon? Alltså borde det ju ha ungefär samma effekt som östrogenfritt p-piller (tex. cerazette). Därför borde det väl inte vara så stor omställning att gå från cerazette till p-stav, eller?

Jag tar cerazette och allt funkar jättebra, får aldrig blödningar osv. vill bara slippa komma ihåg att ta alla piller.. men är orolig att börja få blödningar och andra biverkningar om jag sätter in en p-stav..

Hur har det fungerat för er?


   
Citera

Starlights:

Jag tar cerazette och allt funkar jättebra, får aldrig blödningar osv. vill bara slippa komma ihåg att ta alla piller.. men är orolig att börja få blödningar och andra biverkningar om jag sätter in en p-stav..

Hur har det fungerat för er?

Finns p-stav som innehåller samma saker som cerazette.


   
SvaraCitera

Starlights:

men är orolig att börja få blödningar och andra biverkningar om jag sätter in en p-stav..

PS. Mitt ex fick blödningar jämt, blödde ibland 1 vecka sedan uppehåll i några dagar. Sen gick det så.


   
SvaraCitera

Nej, det är ingen stor omställning. Du kommer inte få några biverkningar som du inte fått med Cerazette, det enda som kan ändras om du byter till p-stav är ditt nuvarande blödningsmönster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Temnozor:

det enda som kan ändras om du byter till p-stav är ditt nuvarande blödningsmönster.

Det är ju det jag är rädd för.. känns ju så besvärligt..


   
SvaraCitera

Starlights:

Det är ju det jag är rädd för.. känns ju så besvärligt..

Jo precis, men det är risken man får tar om man byter. Det behöver ju dock inte bli så, så det är ju om man vågar ta chansen eller inte.


   
SvaraCitera

p-stav.. aldrig i livet igen [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

p-stav.. aldrig i livet igen

varför det?


   
SvaraCitera

Starlights:

varför det?

Nej men för vissa funkar det inte bara.. jag blödde 20 dagar i streck minst, sen då man hade sex så började man blöda helt pang bara sådär. dom på UM sa att de kan hända, var nåt med slidväggarna.. i takt med att killen är där och det är ju inte så mys precis kanske [smile]

Men du kan ju alltid prova. men tycker du ska tänka en gång extra i alla fall. P-plåster , p-ring osv. det tyckte jag var bra. fast fick allergisk reaktion av plåstrena o ringen skavde o ville ut bara sådär , alltid nåt fel vetu [crazy]

lycka till!


   
SvaraCitera

Gå till en läkare som kan ge dig ett mer detaljerat svar. Till skillnad mellan alla gissningar från höger och vänster.. [bigsmile]


   
SvaraCitera