Aviseringar
Rensa alla

P-stav + Oregelbunden mens = Deppad.


Ämnesstartare

Hej,
jag har ätit p-piller nu lite till och från i ett par månader (säkert ett halvår), men eftersom min BM inte ville skriva ut några kombinerande p-piller till mig pga. min migrän, så fick jag bara hormon/mini-piller - och de gjorde att jag inte mådde något vidare.

Så för ungefär en månad sedan då jag satte in en p-stav, det fungerade prima tills jag skulle få min mens, den uteblev i ungefär en vecka. Sedan kom den, och nu vill den inte sluta.
Detta är extremt jobbigt eftersom jag fick liknande problem med mina p-piller. Började äta B75 (kosttillskott) som skulle vara bra för biverkningar man får av p-piller och p-stav, dock verkar inte detta heller fungera -.-

Är det någon som vet något piller eller liknande som kan göra att jag får tillbaka min regelbundna mens? (Tusen tack på förhand för alla som bidrar med några kommenterar) [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Till att börja med, hur länge har du haft din p-stav? Hur länge har du haft din blödning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Till att börja med, hur länge har du haft din p-stav? Hur länge har du haft din blödning?

Som jag skrev, satte jag in den för drygt en månad sedan, och har haft min mens i ungefär 14 dagar nu.


   
SvaraCitera

pstav suger


   
SvaraCitera

TheChippen:

Kouki: Till att börja med, hur länge har du haft din p-stav? Hur länge har du haft din blödning?
Som jag skrev, satte jag in den för drygt en månad sedan, och har haft min mens i ungefär 14 dagar nu.

okej men det är ändå rätt normalt att det händer. Din kropp är inte riktigt van vid hormonerna. Dock förstår jag att det är jobbigt. Det finns vissa naturläkemedel mot riklig mens och liknande, kanske kan fungera... Kolla dock om de är kompatibla med din P-stav..
T.ex. de flesta p-piller trivs inte med Johannesört

Har du kontakt med din BM? De har nog tips annars 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

okej men det är ändå rätt normalt att det händer. Din kropp är inte riktigt van vid hormonerna. Dock förstår jag att det är jobbigt. Det finns vissa naturläkemedel mot riklig mens och liknande, kanske kan fungera... Kolla dock om de är kompatibla med din P-stav..

Jo precis, men vet du vilka naturläkemedel det finns emot sånt? Eller kanske någon sida där man kan kolla runt lite?

(Min BM, sa ungefär som du, att jag skulle ge den lite tid, men det är sjuktjobbigt dock)


   
SvaraCitera

TheChippen:

Jo precis, men vet du vilka naturläkemedel det finns emot sånt? Eller kanske någon sida där man kan kolla runt lite?

Apoteket har, om du frågar dem lite? Annars kan ett tips vara att googla.
Kommer ihåg att det finns typ något som heter Cyklo-F som min kusins mor använder sig av...

TheChippen:

men det är sjuktjobbigt dock

Förstår det!


   
SvaraCitera

Jag tror att du helt enkelt får vänta.

Jag har haft min P-stav i 7 månader och har fortfarande mens allt som oftast. Grymt jobbigt, ska dock ta ut den i Februari.

När jag satte in den sa dom till mig att det är väldigt vanligt att man har mens HELA TIDEN i upp till 4 månader, och efter en månad är det defenitivt inget konstigt.

Sry to tell you 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeadSerious:

När jag satte in den sa dom till mig att det är väldigt vanligt att man har mens HELA TIDEN i upp till 4 månader, och efter en månad är det defenitivt inget konstigt.

Sry to tell you 🙁

Upp till 4 månader?! Oh shit...
Tack för infon dock! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Apoteket har, om du frågar dem lite? Annars kan ett tips vara att googla.
Kommer ihåg att det finns typ något som heter Cyklo-F som min kusins mor använder sig av...

Jo jag hittade den där Cyklo-F också när jag googlade runt lite igår kväll, men på bruksanvisningen står det att de rekommenderas inte för de med oregelbunden mens (detta gör mig lite osäker).

Vad tror du? Vet du om din kusins morsa hade riklig- eller oregelbunden mens?

PS. Tack för sjukt bra tips! 🙂


   
SvaraCitera

TheChippen:

Vad tror du? Vet du om din kusins morsa hade riklig- eller oregelbunden mens?

Tror det har med riklig iofs... Men som sagt, finns säkert något som motsvarar..

TheChippen:

PS. Tack för sjukt bra tips! 🙂

Lugnt, mitt område ändå^^ Kul att jag kunde hjälpa till!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera