Aviseringar
Rensa alla

P-stav .. Suger


gulan
Ämnesstartare

Har haft p-stav i snart ett halvår och och haft lite småblödningar till och från.. Men nu sen fyra veckor tillbaka har jag blött regelbundet och mer än vad jag någonsin gjorde när jag hade vanlig mens! Borde jag ta ut den eller har ni tips för vad jag kan göra? PS. Blödningarna började i samband med att jag blev våldtagen men läkarna säger att det bara är menstruation och ingen skada 


   
Citera

Pratade med en närstående till mig, och hon svarade att hon har också varit till och från.
Hon skriver även, "om man har blivit spräckt så blöder det väl mycket ett tag?"

Jag som skriver nu, har du gått till flera än en läkare? 


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

rogernw:
Pratade med en närstående till mig, och hon svarade att hon har också varit till och från.
Hon skriver även, "om man har blivit spräckt så blöder det väl mycket ett tag?"

Jag som skriver nu, har du gått till flera än en läkare? 

Jag undersökte mig en vecka och två veckor efter hos samma läkare dock men det visar inte att det är någon skada 


   
SvaraCitera

gulan:

Jag undersökte mig en vecka och två veckor efter hos samma läkare dock men det visar inte att det är någon skada 

Har dom någon annan diagnos eller vad det kallas om vad det är då då? 


   
SvaraCitera

Om det inte känns bra med P staven så borde du ta ut den!


   
SvaraCitera

Hade samma problem som du, bytte til hormonspiral o problemet är över, mensen har jag inte sett på månader☺️


   
SvaraCitera

Jag hade inga problem alls med min första p-stav, men jag bytte i somras och efter det har jag haft samma problem.
Blödde konstant i flera månader, för att sedan vara helt utan ett tag.
Nu är det lite varannan vecka som gäller. 

Om du känner att det blir för jobbigt kanske du bör överväga att byta p-metod.


   
SvaraCitera

Jag hade menstruation konstant i sex månader när jag satte in min p-stav. Fattar inte att jag pallade vänta så länge men hur som helst försvann mensen och hade inte mens på 2 1/2 år.
Minns att barnmorskan sa att oregelbunda blödningar och menstruation var vanligt vid p-stav. 


   
SvaraCitera