Aviseringar
Rensa alla

P-stavsmens


Ämnesstartare

Jag satte in en p-stav i slutet av september förra året, och efter en månad fick jag mens. Jag har nu blött till och från (mest till) sen i oktober. Det börjar bli rejält irriterande...

Är det nån annan här som har en p-stav som vet hur länge det här kan hålla på?


   
Citera
Ämnesetiketter

varför tar du inte ut den d¨å


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att jag gillar idén med att vara säker i tre år utan att behöva komma ihåg piller. Jag vet att mensen KOMMER sluta... bara inte när. Men efter det kommer jag få mens typ en gång i halvåret. I like that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag satte i p-stav i slutet på januari- början på februari. Och sen dess har jag haft mens typ 2 gånger och båda gångerna har mensen varat i nästan 3 veckor. Det har vart enormt störande. Jag åt mini-piller innan, åt det i typ ett år och det var samma där. Jag bytte till p-stav för att jag av någon anledning började glömma bort mina piller, eller att jag sov borta och inte hade dom med mig. Så då tyckte jag p-stav skulle vara behändigare. Och jag trivs me p-stav, behöver inte tänka på att ta något piller. Har ätit både p-piller och mini-piller i massa år, så p-stav är rena semestern nu mera.. Bortsett från de irriterande "blödningarna" som jag ibland inte ens kallar för mens utan bara som något onödigt, litet som bara kommer för att förstöra trosorna o_O' ..!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjaa, oftast är det ju inte riktigt värt att kalla mens. Men ibland så... Men en fördel är ju iaf att brösten växer som jag vet inte vad... har det hänt dig också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag har märkt att mina bröst växt lite grann. Men ingen större skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, mina växte två kupstorlekar på tre månader :p


   
SvaraCitera

PernillaN:

"blödningarna"

Jag har snart haft min pstav i snart en månad och har haft konstant mens hela tiden [tired] och då menar jag inte bara några små blödningar utan verkligen MYCKET mens. Det suger, jag har inte ens fått större bröst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satte också in en i september, hade mens/flytningar ungfär hela tiden. Tog ut den för 3 veckor sen. Det är väldigt stor risk med mycket blödningar med p-stav. Jag skulle rekomendera att du tog ut den och byter. jag bytte till p-ring, och mensen försvann direkt.

Sen kan du om något år sätta in en ny, hänt flera att dem sätter in nr 2, och då försvinner mensen helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har mensen inte försvunnit efter ett halvår så kommer den aldrig göra det. Ingen ide att du väntar.


   
SvaraCitera