Aviseringar
Rensa alla

På påsk?


Ämnesstartare

Av någon konstig anledning har jag inga vänner kvar. Dels beror det på mig att jag blivit osocial, rädd för sociala sammanhang osv och så beror det på att jag känt mig sviken av alla mina "vänner" inte sett att någon är äkta lixom. Men nu vid påsk, fyfan vad jag får ångest då, sitta helt själv på rummet medans alla andra sitter ute med sina vänner och har det skit kul. Och hur fan ska sommarlovet bli? Nån som känner igen sig och är ensam?

Är också deprimerad och varit det väldigt länge, inget självförtroende eller självkänsla alls..


   
Citera

Man kan göra rätt mycket som ensam.. visserligen skulle det oftast vara betydligt roligare med andra. Men men. Ta dagarna som dem kommer bara och gör vad du känner för. Viktigast är att hålla sig sysselsatt annars blir det bara värre.

Gamling som jag är brukar gå till café med dagstidningen och så åtminstone en timme av dagen spenderats. Sedan ta en så lång promenad som dagen tillåter. Fylla kameran med bilder och gå hem och bli tjockt glad över att åtminstone en handfull blev bra.

Det försämrar iaf inte måendet, oftast.

hoppas de hjälper något.


   
SvaraCitera