Aviseringar
Rensa alla

På regnbågen går bögbarnen


Ämnesstartare

RFSU:s ordförande förespråkar sk. "regnbågsdagis". Han menar att HBT-föräldrar ska kunna, om de vill, placera sina barn på regnbågsdagis. De skulle få en stabilare grund, en trygghet osvosv då.
Vad tycker ni om det? Man skjuter ju bara upp den världen de faktiskt kommer möta förr eller senare och det hela bidrar till ett mer segregerat samhälle. Barn till hetero-föräldrar kommer inte växa upp med de andra barnen och se mångfalden, att det finns barn som har mamma-mamma och pappa-pappa förrän de kommer till skolan. Inte lika bra att låta dem växa upp med det?
Och egentligen; hur mycket påverkar det? Tror inte att hetero-barnen kommer mobba HBT-barnen i treårsåldern på dagis precis. Däremot är väl risken större att de gör det när de kommer upp i åldern och möter detta som är helt främmande för dem. Och i dagisåldern skulle väl mobbningen i så fall bestå av "Kolla där går bögbarnen på regnbågen!" istället.
Större risk för mobbning med regnbågsdagis är ju vad jag tror. Men inte för att jag tror att föräldrarnas sexualitet spelar in speciellt mycket i vilka som blir mobbade eller inte.

Är RFSU också helt åt helvete nu eller? You think?


   
Citera
Ämnesstartare

Antagligen lär barnen bli mer retade om de kommer från ett "bögdagis" än om de går på ett "vanligt" dagis och har homoföräldrar.

Det verkar mest vara en anledning för föräldrarna att få slippa förklara för andra på dagiset att de är gay. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Antagligen lär barnen bli mer retade om de kommer från ett "bögdagis" än om de går på ett "vanligt" dagis och har homoföräldrar.

Yep.

Nintendo:

Det verkar mest vara en anledning för föräldrarna att få slippa förklara för andra på dagiset att de är gay.

Nja, snarare något dumt försök av RFSU att få påverka mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Nja, snarare något dumt försök av RFSU att få påverka mera.

Fast jag kollade på debatt när det handlade om bögdagis och en hel del föräldrar verkar ju vara intresserade av det ;<


   
SvaraCitera

Det här blir ju någon slags naturlig segregation, där personerna självmant väljer att ställa sig utanför samhället på ett sätt. Självklart är det upp till föräldrarna att avgöra var de vill placera sitt barn, men jag vet inte om denna åtgärd kommer att leda till ökad förståelse för homosexuella i vårt samhälle. Det handlar snarare om att distansera sig från problemen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då blir det ännu mera vi och dom, det är bra att dom vill segregeras i samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett av hans argument var att allt var mamma- och pappaorienterat i saker som böcker. Då kan man ju undra om hur ofta man ser afrikanska föräldrar i de böckerna, eller kanske asiatiska? Ska vi kanske sätta dem i speciella dagis där de får en mer rättvis bild av det hela också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ofta det är dagis där bara homoungar får gå? Det lär väl vara vanliga dagis med hbt-profil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Men ofta det är dagis där bara homoungar får gå?

Ja

Oväntad:

Det lär väl vara vanliga dagis med hbt-profil?

Nej

OF 5:

då blir det ännu mera vi och dom, det är bra att dom vill segregeras i samhället

du var ironisk?

Observator:

Det här blir ju någon slags naturlig segregation, där personerna självmant väljer att ställa sig utanför samhället på ett sätt.

Men det roliga är ju att de inte vill segregera samhället.

Tennsoldaten:

Ska vi kanske sätta dem i speciella dagis där de får en mer rättvis bild av det hela också?

mm d kan man undra

Tennsoldaten:

Ett av hans argument var att allt var mamma- och pappaorienterat i saker som böcker.

det finns böcker (iaf på engelska vad jag har sett) där det varit bilder på pappa och pappa och mamma och mamma och vit och svart och korean och bög osv. men fler såna böcker bör skrivas och köpas in av dagis där alla är välkomna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast jag kollade på debatt när det handlade om bögdagis och en hel del föräldrar verkar ju vara intresserade av det ;<

En hel del? Det var kanske 2 föräldrar som var där...


   
SvaraCitera

Men herregud. Människan är av naturen heterosexuell och små barn ska inte växa upp med en annan bild!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaså, de pysslar fortfarande med sina sektliknande experiment på barn i den där färgglada lilla organisationen. Ringde det inga varningsklockor då de för några år sedan kämpade för pedofilernas sak?
Läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Ringde det inga varningsklockor då de för några år sedan kämpade för pedofilernas sak?

Visste jag inte. var inte insatt i någonting angående RFSU då och knappt nu heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Ja

NEMO:

Nej

Låter skitdumt. Jag skulle gärna sätta min unge på ett hbt-profilerat dagis dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitbra idé! Mer utlämnande av bögar och dess likar är precis vad dom, och alla vi andra behöver.


   
SvaraCitera