Aviseringar
Rensa alla

På regnbågen går bögbarnen


Ämnesstartare

Oväntad:

Låter skitdumt. Jag skulle gärna sätta min unge på ett hbt-profilerat dagis dock.

Det var vad RFSUS:s orförande sa. (Han såg fuckad ut).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

(Han såg fuckad ut).

Och vad menar du med det? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir inte så mycket folk kvar i dagis och skolor numera, eftersom varje jäkla minoritetsgrupp ska sin egna lilla bubbla åt sina barn. Majoritetssamhället är ju så fruktansvärt stort och styggt, att man bara måste sopa banan helt och hållet åt barnen. Patetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

du var ironisk?

jag var till och med mycket ironisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Och vad menar du med det?

väldigt gay. missuppfatta mig inte. gayiga killar är snygga. men han var obehaglig. och kvinlig och neeej.

OF 5:

ag var till och med mycket ironisk

bra där

Blade Runner:

ajoritetssamhället är ju så fruktansvärt stort och styggt, att man bara måste sopa banan helt och hållet åt barnen. Patetiskt.

jah annars kan d gråta.

vem är d på din avatar. påminner om nån :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vem är d på din avatar. påminner om nån :S

Det är självfallet jag på avataren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men lord, orka med "regnbågsdagis"... Tror det skulle vara bättre att lägga de pengarna på nån form av utbildning eller w/e till dagispersonal i hur de ska visa för alla barn att det inte är nåt konstigt om andra ungar har två mammor eller pappor istället för en, eller en av varje...
Känns lite som om det motverkar sitt eget syfte.. Tanken är ju att barn ska kunna umgås på lika grund oavsett hur föräldrarna är / vilken bakgrund de har, och att då isolera barn med en viss bakgrund tror inte jag bidrar till ett öppnare, mer förstående samhälle.
(samma sak gäller ju minoritets-dagis/skolor/fritids etc i alla former, tycker jag)

ööörkarn:

är av naturen heterosexuell

Eh, inte nödvändigtvis... Med tanke på hur många exempel av homo- och bisexualitet det finns i djurvärlden kan det mycket väl vara så att människans "naturliga" heterosexualitet har mer att göra med kulturella normer som utformats på senare tid... Människan som art har ju inte förändrats särskilt mycket på 2000 år, men så vitt jag vet så var homosexualitet inte helt okänt på romartiden heller (ska försöka leta upp en källa på det om jag orkar).


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Eh, inte nödvändigtvis... Med tanke på hur många exempel av homo- och bisexualitet det finns i djurvärlden kan det mycket väl vara så att människans "naturliga" heterosexualitet har mer att göra med kulturella normer som utformats på senare tid...

Bara för att fler arter har den defekten betyder inte det att det är naturligt.

Det är som att se en missbildad häst och sedan säga att missbildningar är normalt och att det ska vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Bara för att fler arter har den defekten betyder inte det att det är naturligt.

Det är som att se en missbildad häst och sedan säga att missbildningar är normalt och att det ska vara så.

Häng med i hennes resonemang. Det finns inte några belägg för att heterosexualitet skulle vara det "naturliga", det skulle lika väl kunna vara bisexualitet.


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Häng med i hennes resonemang. Det finns inte några belägg för att heterosexualitet skulle vara det "naturliga", det skulle lika väl kunna vara bisexualitet.

Finns det inte? Vi finns för att fortplanta oss så att våran art överlever. På vilket sätt medverkar homosexualitet till det? Snälla, kom med något troligt och inte PK-skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså haha fyfan vad retarderat. Sämsta idén efter SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Finns det inte? Vi finns för att fortplanta oss så att våran art överlever. På vilket sätt medverkar homosexualitet till det? Snälla, kom med något troligt och inte PK-skit.

Men det betyder inte att naturen skapade oss som heterosexuella. Vi kan lika gärna ha blivit skapade som bisexuella eftersom det inte förhindrar fortplantning. Då skulle heterosexualitet mycket väl kunna vara en norm och inte en del av vår natur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Det är självfallet jag på avataren.

nej[crazy]

_pineapple_:

på nån form av utbildning eller w/e till dagispersonal i hur de ska visa för alla barn att det inte är nåt konstigt om andra ungar har två mammor eller pappor istället för en, eller en av varje...

Absolut

ööörkarn:

Det är som att se en missbildad häst och sedan säga att missbildningar är normalt och att det ska vara så.

Snälla, 18 år? skrämmande. läs på den forskningen som finns. ingen idé att argumnetera emot när du inte ens är ett dugg insatt. Homosexualitet är en del av det naturliga urvalet. Och inte riktigt det "konstigaste" vi har på jorden. Läs på innan du uttalar dig. Usch 18 år.. riktigt sorgligt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

RFSU:s ordförande förespråkar sk. "regnbågsdagis". Han menar att HBT-föräldrar ska kunna, om de vill, placera sina barn på regnbågsdagis. De skulle få en stabilare grund, en trygghet osvosv då.

NEJ SLUTA SÄRBEHANDLA FOLK FU [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Alltså haha fyfan vad retarderat. Sämsta idén efter SD.

när skulle vi gifta oss? imorgon? [y]


   
SvaraCitera