Aviseringar
Rensa alla

Påbörjan till ett nytt islamistiskt dåd i Göteborg


Ämnesstartare

Så sent som igår gjorde den nationella insatsstyrkan ett tillslag mot vad man tror var ett ​påbörjan till ett terrordåd mot Röda Sten konsthall i Göteborg. Som om inte datumet talade sitt klara språk så har ​PI gjort sin sak för yttrandefriheten och gått ut med namnen på dom misstänkta. Dom är anhållna på sannolika skäl vilket är en av dom högre misstanksgraderna vi har. Samtliga av dom, fyra styckna, är utom-europeiska invandrare. Tre kommer från Somalia och en från Irak. Dom tros ha koppling till Terrorgruppen Al-shabab som är mest verksamma i Somalia och har kontakter med Al-qaida själva.

Detta borde inte egentligen komma som någon förvåning. Vi vet alla vad Islamismen är kapabel till och ställer till med runtom i världen. Men vissa människor vill ju påskina om att islam i sverige inte är något problem. Dessa kan man i synnerhet finna på vänsterkanten när det kommer till dom allra största förnekarna. När det kommer till vanligt naivt folk som mest är glada över att kunna ta del av utländsk och exotisk mat till något program synonymt med en fredagskväll så kan man finna dessa i alla politiska läger.

En man sprängde sig själv på stockholms gator, flera andra har attackerat, mordhotat, bombhotat och försökt mordbränna konstnären Lars Vilks. Även detta fallet tros vara relaterat till Vilks då han hade tänkt vara en av dom som skulle hålla en invigning i konsthallen. Det finns såklart många fler exempel på islamiseringen och den negativa impakt den har på vårt samhälle. Men här valde jag att peka på några handgripliga aktioner. Till saken är att det här inte ses som några större problem, eller problem ö.h.t.

Många har en agenda och letar reda på argumenten därefter. Detta fenomen genomsyrar f.ö hela invandrings och integrationsdebatten i gemen. Men om vi ska ta ett närliggande exempel här på forumet kan vi bl.a se hur många vänsteranvändare, inte minst hur rödingajävel, skyltat med vad man tror vara en högst sensationell undersökning från Europol ett flertal gånger. Den ska enligt samma människor bevisa någon sorts muslimsk pacifism. Utan att se till helhetsbilden. Säpo menar dock annat. Detta att vara helt okritisk I den Här​ artikeln bekräftar vad oss sunda människors sagt i många år. Att det är islam som utgör den största potentiella terrorhotet mot Europa idag. Man argumenterar för att spränga polishus i ett par syd-europeiska länder inte riktigt går att jämföra med ett land som sverige eller hela Europa i stort. Man menar på att islamistiska dåd aktivt går ut på att ha ihjäl så många människor som möjligt. Vilket dom olika separatist och etno-nationella grupper har som högsta prioritet.

Så, vänstermänniskor och allmänt politiskt korrekta människor överlag. När ska ni börja se allvaret? Vad är det som krävs för att ni ska vidga era vyer? Ska människor behöva dö först innan vi ska börja agera?


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker att det här är relevant för diskussionen:

Image


   
SvaraCitera
Bakric

Ganthuc:

flera andra har attackerat, mordhotat, bombhotat och försökt mordbränna konstnären Lars Vilks

Han är ju dum i huvudet och förtjänar det xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Tycker att det här är relevant för diskussionen:

ha ha ha ha ha hah ha hah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilks är ju tvivelaktig ungefär som journalisterna som sitter fängslade i afrika, inte riktigt intelligenta nog för sitt eget bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja dedär Islamerna går ju fan inte å lita på[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Vilks är ju tvivelaktig ungefär som journalisterna som sitter fängslade i afrika, inte riktigt intelligenta nog för sitt eget bästa

Riktigt tafflig jämförelse, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Riktigt tafflig jämförelse, faktiskt.

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte skaffa en hobby istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl fan på tiden med tanke på vilka dåliga stats muslimer har vad gäller europeisk terror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

kan du inte skaffa en hobby istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, du argumenterar ju mot nån slags halmdocka som bara finns i din fantasivärld. Jag tycker både islam och islamism är helt stört, precis som alla andra religioner och nationalist- och fascistideologier. Islamisterna har ju fan krossat PFLP i Palestina, kommuniströrelsen i Afghanistan, den kommunistiska revolutionen i Iran, osv. Jag tycker de ska behandlas som de fascister de är.

Till skillnad från dig är jag dock inte en halvt galen konspirationsteoretiker som tror att politiker, media, 68-vänstern, bögarna, veganerna, feministerna och hela den hemska PK-Illuminati konspirationen som styr världen och hatar vita människor och midsommarstångar är ute efter att "islamisera" allt och i hemlighet håller på utrota allt den vita rasen skapat för att ersätta det med sharialagar, burkor och steningar. Att det bland islamister, jihadister och alla de olika muslimska nationalistgrupperingarna finns folk som ser muslimer som ett högre folk och vill bedriva nån form av muslimsk imperialism säger jag dock inte emot, utan det är ju en hyfsat vanligt ideologi bland nationalister (sen finns såklart den andra formen av nationalism som snarare är antiimperialistisk).

Det känns ju smått bisarrt att som anarkist bli anklagad för att stödja en religiös och högerextrem rörelse måste jag säga. Har väldigt svårt att ta dig på allvar när du kommer med så löjliga (och uppenbart felaktigt för alla som kan ett dugg om politik och historia) påståenden. Men nej jag stödjer och skyddar inte islamister, skjut hela högen for all I care och ta gärna Sverigedemokraterna och alla andra fascister när du ändå är igång. Det enda jag har försvarat är muslimer, eller snarare de människor som ses som muslimer utifrån sin ras/etnicitet/folkgrupp/whatever och utifrån den demoniseras, förtrycks och förföljs av fascister som dig. Det är nämligen skillnad på en muslim och en islamist (om du missat en så självklar grej bör du såklart läsa på om det du pratar om så att du slipper framstå som en okunnig idiot), det är skillnad på bokstavstrogna och sekulära muslimer, du måste dessutom inte vara muslim för att du kommer från ett land där islam är en stor religion (många som flytt hit från Iran är ju t.ex. ateistiska kommunister som fört, och fortfarande för, väpnad kamp mot islamisterna i hemlandet). Detta är hela grunden till att du har en så otroligt dålig och felaktig analys, nämligen att du antingen låtsas bort eller inte begriper att alla som ser "muslimska" ut, kommer från muslimska länder eller på andra sätt ses som muslimer av diverse rasister inte är muslimer, och bara några fjuttiga procent av alla muslimer är islamister.

Sammanfattning:

Jag tycker man ska se nyktert och vetenskapligt på islamism och andra former av muslimsk nationalism.

Du tror på knäppa och löjliga konspirationsteorier, och tycker man ska toka ur helt och skjuta vilt omkring sig mot allt som din Store Ledare Jimmy uppe i Rosenbad inte känner igen från det fina lilla rikemansghetto i Blekinge han växt upp i. Snacka om att vara en duktig vovve åt överklassen och det politiska etablissemanget.

Roll on:

Tycker att det här är relevant för diskussionen:

[love][bigsmile]

Dräparen:

kan du inte skaffa en hobby istället?

[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Den här tråden får mig förövrigt verkligen att inse hur mycket jag älskar UM. [love] Sming gör värsta seriös tråden om sin konspirationsteori - Det första folk gör är att länka en bild på högerterroristen i Norge och övriga svar är typ "skaffa dig en riktig hobby". Högern kommer ju verkligen aldrig få nåt fäste på det här forumet. [bigsmile] Kände nästan att jag förstörde tråden genom att ge ett seriöst svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klandra inte mig, jag har röstat "rätt". [smile]


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Så sent som igår gjorde den nationella insatsstyrkan ett tillslag mot vad man tror var ett ​påbörjan till ett terrordåd mot Röda Sten konsthall i Göteborg. Som om inte datumet talade sitt klara språk så har ​PI gjort sin sak för yttrandefriheten och gått ut med namnen på dom misstänkta.

Varför är det ett slag för yttrandefriheten att namnge folk som inte är dömda?

Ganthuc:

Dom

de/dem

Ganthuc:

dom

de/dem

Ganthuc:

utom-europeiska invandrare. Tre kommer från Somalia och en från Irak.

Ja, ja, ja, vi fattar: mellanösternmänniskor.

Ganthuc:

Dom

de/dem

Ganthuc:

Detta borde inte egentligen komma som någon förvåning. Vi vet alla vad Islamismen är kapabel till och ställer till med runtom i världen.

Alla vet om att det finns fundamentalistiska terrorister och att de surar då och då. Islamism brukar man kalla fundamental islam.

Ganthuc:

Men vissa människor vill ju påskina om att islam i sverige inte är något problem.

Islam är inte något problem, islamism är. Tycker det verkar rätt mysigt vid busshållplatsen efter fredagsbönen här vid moskén. Alla känner alla, snackar lite skit och kramas.

Ganthuc:

En man sprängde sig själv på stockholms gator

Taymor menar du? Han fejlade rätt rejält och var en dåre som agerade själv (mig veterligen) samt hade blivit utkastad ur den moské han hade gått till i Storbriannien tidigare.

Ganthuc:

konstnären Lars Vilks

Han målar rätt kasst dock…

Ganthuc:

Många har en agenda och letar reda på argumenten därefter.

Du också.

Ganthuc:

dom

de/dem

Ganthuc:

När ska ni börja se allvaret?

När du som kämpar för Sverige och svenskheten lär dig skriva ordentlig svenska? Varför är det så otroligt vanligt att SD:are, ‹patrioter› och nationalister inte jag skriva sitt så älskade jävla modersmål som folk?

Vilket allvar? Att världen inte är som i bilderna från Jehovas vittnens små broschyrer? Vi har och kommer alltid leva under hot: våld, sjukdomar, krig och naturkatastrofer. Alla som inte bott i en bubbla under de senaste 40 åren, alternativt sovit under sin historieundervisning, torde vara rätt medveten om detta.

Ganthuc:

Ska människor behöva dö först innan vi ska börja agera?

Räknas det inte när Säpo, Nationella insatsstyrkan och Polisen i väst gör en blixtinsats och tar de misstänkta terroristerna till fånga och häktar dem på sannolika skäl misstänkta för terrorbrott i väntan på rättegång? Way to go Säpo! Det här visar ju att de faktiskt gör något.


   
SvaraCitera