Aviseringar
Rensa alla

packa skolväskan


Ämnesstartare

Tja!
Om ungefär en vecka börjar skolan igen och i skolan har man ju skolväska (jag har det iallafall) man jag undrar om ni kan ge lite tips på bra saker att ha med sig till skolan när man börjar 6an om det e nåt speciellt man ska tänka på!


   
Citera
Ämnesstartare

Vet att det låter som att det e värsta problemet om man glömmer packa ner nåt viktigt men nej jag vet att det egentligen inte spelar nån roll


   
SvaraCitera

helt ärligt, penna och sudd är det viktigaste du kommer behöva. Håll fast vid dom som om det vore på liv eller död. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
helt ärligt, penna och sudd är det viktigaste du kommer behöva. Håll fast vid dom som om det vore på liv eller död. 

Okej,tack för svaret


   
SvaraCitera

Inte första dagen nej, se bara till att du vet vilket klassrum du har. 


   
SvaraCitera

Pennfack med innehåll. Linjal, skriv & -räkneblock, nycklar och hänglås, pärm eller plastfickor, det är nog det ända. Sedan lär du få böcker och så som fyller upp.


   
SvaraCitera

Crysilis:
Pennfack med innehåll. Linjal, skriv & -räkneblock, nycklar och hänglås, pärm eller plastfickor, det är nog det ända. Sedan lär du få böcker och så som fyller upp.

Allt de där får man ju dock av skolan


   
SvaraCitera

Getrekt:

Allt de där får man ju dock av skolan

Verköigen? Inte när/där jag gick, då/där fick vi bara penna+sudd+linjal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Pennfack med innehåll. Linjal, skriv & -räkneblock, nycklar och hänglås, pärm eller plastfickor, det är nog det ända. Sedan lär du få böcker och så som fyller upp.

Hänglås? Till vad?


   
SvaraCitera

pommes045:

Hänglås? Till vad?

Till att låsa skåpet. Om ni inte har ett inbyggt lås i skåpet förståss. Då lär man få nyckel ifrån skolan dessutom. 


   
SvaraCitera

Crysilis:

Verköigen? Inte när/där jag gick, då/där fick vi bara penna+sudd+linjal. 

Vi har iaf fått det sedan förskoleklass och våran skola är liksom en kommunal skola så inte särskilt rik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Till att låsa skåpet. Om ni inte har ett inbyggt lås i skåpet förståss. Då lär man få nyckel ifrån skolan dessutom. 

Okej, vi har inga skåp alla faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alls*


   
SvaraCitera

Pennskrin, hemnycklar och någon macka eller annat litet ätbart är väl bra. Sedan när du börjar så får du ju veta vad du ska ha för läxor och kan då packa ned lämpliga böcker och skrivhäften. I början blir det nog inte så mycket sådant. 


   
SvaraCitera

Papper/plast att slå in böckerna i också. Om man nu fortfarande gör sådant. 


   
SvaraCitera