Aviseringar
Rensa alla

Päls och fake industrin


Tickstart:

Annars försöker jag hålla mej till ull när det kommer till djurpälsar, och ull gör ju förhoppningsvis inte lika ont att avlägsna.

jaha ne en googling senare... [mad]
whatever, FÅR VÄL SY MITT EGET SKIT!!!


   
SvaraCitera

Tickstart:

har ju kängor osv med läder

fast det är ju en biprodukt av köttindustrin (tror jag) så det är lite annorlunda


   
SvaraCitera

Birger:

fast det är ju en biprodukt av köttindustrin (tror jag) så det är lite annorlunda

precis, då är det bara köttindustritortyren det handlar om liksom [crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

då är det bara köttindustritortyren det handlar om liksom [crazy]

ja precis! sa inte att de var mycket bättre [cute] är iofs köttätare så ska inte vara den som låtsas bry sig


   
SvaraCitera

Birger:

är iofs köttätare så ska inte vara den som låtsas bry sig

lätt inte, kommer fortsätta äta kött och ha pälskläder och läderkängor iaf. Tycker synd om djuren, men inte tillräckligt [crazy]


   
SvaraCitera

Buddah:

Låter rätt konstigt ;c

Jo. [sad]


   
SvaraCitera

Är för att man använder alla delar av ett dödat djur. emot att flå levande katter för skojs skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägger upp detta som jag skrev på min blogg för orkar inte skriva om allt. Jag är ju självklart emot djurplågeri men jag är inte emot päls utan snarare för. Blir djuren behandlade rätt så tycker jag inte att man kan ha något emot päls. Det är DJURPLÅGERI vi ska kämpa mot om ni fattar. Ingen jävla människa kommer sluta använda päls om ni tror det. Precis som att hönsens ägg vi äter ska få vara frigående, att grisarna vi äter till jul ska slippa trängas i för små boxar och att djuren som jägare jagar ska skjutas på rätt sätt för att lidande ska undvikas.

Människor behöver ju inte äta kött varje dag för att överleva och vi behöver heller inte använda päls för att frysa ihjäl, men det gör folk ändå och dom kommer inte sluta med det. Istället för att lägga all jävla energi på att klanka ner på oss som har äkta päls så kan ni väl lägga den tiden på att förhindra djurplågeri. Det är ju upp till var och en om man vill använda päls. Jag kan ta att den tjejen tycker det är äckligt att gå runt med värsta pälsjackan men ni borde ändå respektera dom som väljer att gå runt med det. Man har ju till och med läst att idioter har gått och hällt färg på folk för de har äkta päls på sig. Hur lågt får man sjunka?

Sen gillar jag inte fake industrin heller.. Jag googlade lite och hittade detta "

"Jag såg ett program på tv för ett bra tag sen om att fake-pälsar är jättedåliga för miljön, eftersom att det är en väldigt lång och komplicerad process att tillverka fake-hår och sedan göra en jacka av det. De sa även att fake-pälsar är en av det material vi tillverkar som är sliter mest på miljon. Så därför är jag väll emot fake-pälsar för jag tycker att miljön är viktigare än att plåga djur. Fast jag tycker ju ändå inte att man ska hålla på och slå djuren." Det är så sant!

Och när vi ändå pratar om fake industrin så kan jag ju passa på att säga att se kvinnor och barn fastkedjade i trånga lagerutrymmen för att sy kopierade märkesväskor är hemskt! Dessutom förekommer de en hel del misshandel också skulle jag tro. Jag har väl fått en fake väska när jag var liten men jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkad mulberry till exempel! Även fast jag inte har råd att köpa svindyra väskor så skulle jag ändå inte göra det .. Så jag ber folk att försöka spara ihop pengar till en riktig istället för att stödja den sjuka fake industrin.


   
SvaraCitera

blondie_96:

Är ni för eller emot?

Emot som fan!


   
SvaraCitera

Varför inte bara sluta tillverka både vanliga och fakepälsar så är problemet ur världen?


   
SvaraCitera
KSENIA

päls är fint på djur

tycker du verkar dum i huvudet som vill ha på dig något som bekräftar att du är dum i huvudet


   
SvaraCitera

blondie_96:

Det är ju upp till var och en om man vill använda päls. Jag kan ta att den tjejen tycker det är äckligt att gå runt med värsta pälsjackan men ni borde ändå respektera dom som väljer att gå runt med det.

Det är ju upp till var och en om man vill kasta rödfärg/bensin+tändsticka på de som använder päls. Jag kan ta att den personen tycker det är äckligt att beblanda sig med rödfärg/bensin+tändsticka men ni borde ändå respektera de som väljer att kasta det.


   
SvaraCitera

Varför använder folk pälskläder? Det är ju skitfult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondie_96:

Är ni för eller emot?

Emot. Jag skulle aldrig kunna döda och dra av dess hud eller flå någon levande. Därför vägrar jag betala andra att göra det för mig.


   
SvaraCitera

Näh, gillar inte.

Vi behöver inte det längre heller.


   
SvaraCitera