Aviseringar
Rensa alla

Päls.


Ämnesstartare

Hej kära UMare.

Något så pass osmakligt och oetiskt som päls har på något jävligt konstigt sätt blivit mode på senaste tiden. Päls är fel. Köp inte päls.

Varje år födds det över en miljon minkar bara i Sverige. Minkarna lever i gallerburar som inte är större än en uppslagen kvällstidning. I det fria lever dom ensamma på revir som är 2-3 kvadratkilometer stora. I frihet spenderar minkar mer än hälften av sin vakna tid i vatten. I burarna har dom inte tillgång till något vatten att bada i över huvud taget. I frihet lever minkar ensamma. I burarna bor dom tätt intill varandra, vilket leder till stressbeteenden som att bita varandra och sig själva. Det har flera gånger konstaterats att minkfarmarna inte lever upp till djurskyddslagarna. Det födds dessutom upp ett okänt antal chinchillor i Sverige.

Dom flesta i Sverige tycker att päls är fel. Det dom flesta inte tänker på är saker som pälskragar på jackor. Nästan all päls som kommer från Sverige går till just sådana detaljer. Stöd inte sådan verksamhet.

Av någon anledning tycker en del att päls är snyggt, och tycker att syntetpäls är okej. Syntetpäls är inte okej. Syntetpäls bidrar till ett äckligt och oetiskt mode.

Som sagt kära vänner, köp inte päls.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Fast det är jävligt dubbelmoraliskt av mig då jag äter kött.
Det skäms jag iofs över då mina åsikter är att jag ska vara vegan. Kanske fixar det när jag flyttar hemifrån, åtminstone vegetarian. vill inte belasta mammsen med än mer nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Läste inte inlägg men jag vill fan inte ha någon päls. Eller för att uttrycka mig på erat sätt "Skippa pälsen, skaffa skägg."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Kanske fixar det när jag flyttar hemifrån

<3


   
SvaraCitera
kachin

Oväntad:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

<3

[blush][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej

Dessvärre är min syster inte av samma åsikt, hon och hennes jävla pälsmössa [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Dessvärre är min syster inte av samma åsikt, hon och hennes jävla pälsmössa [mad]

Smält stearin. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag undrar hur alla "ner med päls"människor ställer sig till päls som inte är..."odlad".

Min farfar är jägare och han använder det mesta av djuren, alltså även pälsen. Det är la ändå bättre än att kasta den? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Smält stearin. [cute]

På henne? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller jaha på pälsmössan [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Min farfar är jägare och han använder det mesta av djuren, alltså även pälsen. Det är la ändå bättre än att kasta den? [party]

[no-no]

Oväntad:

Av någon anledning tycker en del att päls är snyggt, och tycker att syntetpäls är okej. Syntetpäls är inte okej. Syntetpäls bidrar till ett äckligt och oetiskt mode.

Ending Jon:

eller jaha på pälsmössan [blush]

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Lite väl pimp för min smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

pimp


   
SvaraCitera