Aviseringar
Rensa alla

Pärla armband-umträff @ Ung Cancer [6 oktober i Stockholm]


Ämnesstartare

hemsida_p%C3%A4rldag.jpg

Vill du komma på årets mysigaste träff? Vill du samla lite extra karmapoäng? Tycker du cancer är en vidrig sjukdom? Vill du kramas med mig? Då ska du fortsätta läsa nu...

De flesta kanske har sett Fuck Cancer-armbanden som folk stolt går runt med på armen. Dessa armband görs av volontärer och hela vinsten går till Ung Cancer och deras fantastiska arbete med att förbättra cancerdrabbades levnadsvillkor. Volontärerna är alltså livsviktiga för att de ska kunna gå runt.

Vill du vara med och göra armband? I know I do. Jag har tänkt att pallra mig dit 6 oktober och jag tänkte att ni kanske vill hänga med, pärla lite tjusiga armband, ta en kaffe (fika finns där) och snacka lite skit.

Detta pågår alltså söndagen 6 oktober 14:00-18:00, en mysig söndagseftermiddag med härliga människor och en massa karmapoäng att stoppa i bakfickan. (Mer info + adress:  http://www.ungcancer.se/gor-skillnad/parldagar )

Kommer: 
Fingerprints


   
Citera
Ämnesstartare

elakt att mobba Kanser sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är bra att man stödjer cancersjuka, men konceptet låter som ett sådant jag har svårt för. Kanske däremot vill gå på träff i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade det inte varit för cancer hade vi inte haft några av eels bästa låtar. så jag måste fundera på det här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: men konceptet låter som ett sådant jag har svårt för.

Vad är det du har svårt för med konceptet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh, hade gjort om jag inte bott långt åt helvete. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Vad är det du har svårt för med konceptet?

Ett armband där det står "fuck cancer" på känns mest meningslöst och förolämpande. Som att ha ett hakkors med ett streck över. Jösses, så edgy liksom. Ogillar också att man ska annonsera att man stödjer välgörenhet. Emellertid är ju sådant effektivt så det får gå ändå.


   
SvaraCitera
höna

Jag jobbar till 16 så det känns rätt ovärt för min del


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när man ger cancer uppmärksamhet kommer den få luft o sprida sig ännu mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ett armband där det står "fuck cancer" på känns mest meningslöstd och förolämpande. Som att ha ett hakkors med ett streck över. Jösses så edgy liksom. Ogillar också att man ska annonsera att man stödjer välgörenhet. Emellertid är ju sådant effektivt så det får gå ändå.

Det är väl mer för att locka fler att donera, dels lockar du den där fösta personen att "köpa" ett armband men sedan även dess bekanta och vänner och jag tycker det inte är något fel att skylta med att man stödjer ung cancer (eller annan förening). Tror de skulle få in väldigt lite pengar utan dessa prylar, ex rosa bandet och de här armbanden. Människan är tyvärr skapad lite egoistisk och man tänker inte riktigt på att donera om inte olika kampanjer finns.

Tycker i alla fall man bära dessa armband + exempelvis rosa bandet med stolthet. Ser inget fel med det då det blir något gott i slutändan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
åh, hade gjort om jag inte bott långt åt helvete. Ledsen

Tack för lite positiv respons iaf Tumme upp Tror det finns i Göteborg och Malmö också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Människan är tyvärr skapad lite egoistisk och man tänker inte riktigt på att donera om inte olika kampanjer finns.

Precis, jag stör mig, men tycker fortfarande det är bra.

Jag har också två närstående som gått bort i cancer och då känns ett armband med "fuck cancer" sådär nyttigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

elakt att mobba Kanser sådär.

Hej, sluta tramsa i min tråd tack, hej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan vara där in spirit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer: 
Fingerprints
Chibibbi


   
SvaraCitera