Aviseringar
Rensa alla

Pärlplattor


pärlplattor e awesome! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har gjort porträtt and shit i 2 år nu och sätter upp massa skit över hela Malmö. Kan fota när min kamera är här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Jag har gjort porträtt and shit i 2 år nu och sätter upp massa skit över hela Malmö. Kan fota när min kamera är här.

Ja, gör gärna! Hur länge brukar dina få sitta?


   
SvaraCitera
Åtta

För alla nyfikna leder QR-koden till www.mtoynbee.com.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

För alla nyfikna leder QR-koden till www.mtoynbee.com.

Jag funderade lite på att lägga sådana; hur gör man en QR-kod? Du som är en sådan där datornisse, du borde väl veta...


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

Du som är en sådan där datornisse, du borde väl veta...

Uppskattar ej att bli kallar datornisse. [sad]

Hur som helst är det tämligen enkelt. Magin bakom det hela har jag inte orkat sätta mig in i, men du kan enkelt generera QR-koder t.ex. här.

Denna leder t.ex. till UM:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur som helst är det tämligen enkelt. Magin bakom det hela har jag inte orkat sätta mig in i, men du kan enkelt generera QR-koder t.ex. här.

Om jag förstått det rätt nyttjar man dessa med telefoner. Har de flesta nymodiga telefoner denna funktion, eller är det bara osbkyra konstighetstelefoner som klarar't? Du som vet.

Åtta:

Uppskattar ej att bli kallar datornisse.

Du kan få vara en sporadiskt omniscient bärare av den objektiva sanningen idag då, om det passar bättre.


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

Du kan få vara en sporadiskt omniscient bärare av den objektiva sanningen idag då, om det passar bättre.

Det hade en mycket finare klang.

Ögon i en plåthink:

Om jag förstått det rätt nyttjar man dessa med telefoner.

Man kan nog rent teoretiskt sett utnyttja dem med fancy kameror också, men mobiler är nog det vanligaste, ja.

Ögon i en plåthink:

Har de flesta nymodiga telefoner denna funktion, eller är det bara osbkyra konstighetstelefoner som klarar't?

Det är inget som kommer förinstallerat på de flesta mobiler, men samtliga moderna mobiler med kamera bör kunna köra något program för detta.


   
SvaraCitera

Minns pärlplatteläggandet som barn. Tycker dock att man då kanske borde fått lära sig hur man gjorde mönster. Även om jag generellt inte tycker att man ska lägga sig i barns skapande.
Men då satt man ju bara där och la indianpärlorna lite huller om buller.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, gör gärna! Hur länge brukar dina få sitta?

Tapetklister och en jävla massa våld = länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Tapetklister och en jävla massa våld = länge.

Låter gott.

Åtta:

tifi

Testa min länk, fungerar den? Den skall gå till en kortlänk och sedan till en Facebooksida. (Jag har ingen flådig mobil.)


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Testa min länk, fungerar den? Den skall gå till en kortlänk och sedan till en Facebooksida. (Jag har ingen flådig mobil.)

Det fungerar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det fungerar!

[blush] Vad fint, då kan jag göra en till.


   
SvaraCitera

Btw, ni som använder korkade metoder/photoshop/vafan som helst som är tarded för att göra porträtt eller andra komplexa prylar:

http://dolkow.se/perler/

Bästa programmet (Gjort av en kille jag känner!)


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Facebooksida

Du borde göra en sida eller en grupp istället!


   
SvaraCitera