Aviseringar
Rensa alla

Palestinajsal (shmagh) "Inte som mode"


Ämnesstartare

Jag sak in i Lumpen nu om exakt en vecka och funderar på att köpa en palestinasjal eftersom jag får skitont i bröstet när jag springer och andas in för kall luft :S

Men jag vet inte om en schmag ens


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verion:

Jag sak in i Lumpen nu om exakt en vecka och funderar på att köpa en palestinasjal eftersom jag får skitont i bröstet när jag springer och andas in för kall luft :S

Men jag vet inte om en schmag ens

Fan råka trycka skicka på nåt vänster [shake]

Men iaf...vet itne ens om en shmagh ens värmer... så undrade iaf om en shmagh är bra val att ha i kyla ens [shake]


   
SvaraCitera

Va?


   
SvaraCitera

Nej, den ser tunn ut. Sedan är det gay. Och gay passar inte i lumpen.


   
SvaraCitera

shmagh får du la fan inte ha du skall vara politsikt oberoende.
Dem står la för kläderna du skall ha. Annars köp balaclava eller nått .
Palestina ligger i öknen hur mycket kan den värma...


   
SvaraCitera

Verion:

Jag sak in i Lumpen nu om exakt en vecka och funderar på att köpa en palestinasjal eftersom jag får skitont i bröstet när jag springer och andas in för kall luft :S

Okej, för det första ska du inte räkna med att du får ha den..
Enhetlig klädsel gäller.
Second of all.. Enjoy! [bigsmile] Lumpen suger riktigt mycket kuk ibland, men attans vilka minnen och vänner man har när man är där [shake]

Saknar't! [cry]


   
SvaraCitera

Men köp en jävla halsduk bara.


   
SvaraCitera

Varför ska du ha en sån? För det första värmer de inte direkt och för det andra riskerar du att bli misstagen för terrorist, och det vill du nog helt slippa när du ska springa runt bland en massa beväpnade "för hem och fosterland"-nissar.


   
SvaraCitera

Verion:

Men iaf...vet itne ens om en shmagh ens värmer

nej de e inte så varma. köp en vanlig halsduk.
vart ska du göra lumpen?


   
SvaraCitera

En vanlig halsduk är varmare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

vart ska du göra lumpen?

I Revingehed 😀


   
SvaraCitera

Jo, de värmer, har själv en nu som inte släpper igenom någon blåst! Sedan är det väl extra fint att använda den nu när Gaza bombas sönder och samman av israeler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verion:

Fan råka trycka skicka på nåt vänster

Men iaf...vet itne ens om en shmagh ens värmer... så undrade iaf om en shmagh är bra val att ha i kyla ens

Nej Shemaghs är 100% bomull så när du andas så kommer vätska (spott/Svett) fastna och frysa till is (svettas man så dör man) sen så värmer de inte mycket, en vanlig (grön) halsduk värmer bättre isåfall

sen så kanske du inte heller få ha en shemagh på dig på ditt förband så du SKALL fråga ditt befäl om du får först

sen varför kallar folk det för palestinasjal? palestinier har keffiyeh inte shemaghs


   
SvaraCitera

iddqd:

För det första värmer de inte direkt

Du har aldrig använt en va?


   
SvaraCitera