Aviseringar
Rensa alla

palla skolan


jag orkar inte heller med skolan. är såååååå drygt. men jag har bra betyg iaf, även om jag hoppar över nån dag lite då och då[bigsmile]

det som ger bra betyg är iaf: smöra för läraren, få dom att tro att du bryr dig, är ambitiös och duktig. funkar extra bra om du har samma lärare i flera ämnen[badgrin]

och sen måste du lära dig hur du lär in saker bäst som någon skrev här ovan. lär du bäst genom att läsa det, prata om det, skriva osv?

och du har antagligen sån otur att du måste plugga för att få bra betyg. stackare[n]


   
SvaraCitera

Försök med bättre till nästa termin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du kreativ rekommenderar jag att du håller dig så långt borta från skolan som möjligt. Då skolan bara hämmar kreativitet med sitt stela stereotypiska system. Ända sedan jag valde att läsa vidare så har min kreativitet och tid till vettiga saker gått mot 0.

"Don't let school interfere with your education."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dryg:

asså ja pluggar massor hemma men jag lär mej ändå inget å misslyckas ändå de e de som e så trist att man lyckas lika bra när man försöker som när man inte gör de

Ibland måste fråga andra om hjälp. Sluta aldrig att försöka.


   
SvaraCitera

dryg:

vad kan man göra för att bli bättre å få bättre betyg

Kämpa hårdare och göra sakerna ordentligt.
Hårt och kvalitativt pluggande ger bra betyg.


   
SvaraCitera

Sluta skolan och skaffa nå skit jobb och en massa erfarenhet ,) Bättre än betyg från nå skola må jag lova !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dryg:

????? ja kanske bara e dum

Tant Brun:

Ibland måste fråga andra om hjälp. Sluta aldrig att försöka.

Link:

Kämpa hårdare och göra sakerna ordentligt.
Hårt och kvalitativt pluggande ger bra betyg.


   
SvaraCitera
Hando

Sluta skolka från svenskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Kämpa hårdare och göra sakerna ordentligt.
Hårt och kvalitativt pluggande ger bra betyg.

ju hårdare man kämpar ju ledsnare bli man när man misslyckas ändå

Hando:

Sluta skolka från svenskan.

ja skolkar inte e bara dum


   
SvaraCitera

dryg:

ju hårdare man kämpar ju ledsnare bli man när man misslyckas ändå

Med den inställningen lär du inte komma någon vart iallafall.
Skärp till dig och börja tro på dig själv, tro på din förmåga.

Det borde kännas bättre om du kämpar och får underkänt än om du inte gör något alls och får underkänt. Då vet du åtminstone att du har försökt och kämpat. Annars kanske du bara får ångest. Och det ger nog mycket mer av att kämpa än inget alls. Du får erfarenhet och träning genom det, vilket kan hjälpa dig i framtiden.
Dock så tror jag inte att du får IG om du kämpar med dina läxor och vad det nu må vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok nu har vi fått betyg och de bevisar min teori
jag var med på max 5 jumpa lektioner förra terminen och hade aldrig med mig jumpakläder ansträngde mej inte ett dugg på dom lektionerna men fick ändå G den här terminen har jag vart med på typ alla lektioner alltid haft med mej kläder och värkligen försökt osv och fick ännu ett G
Engelska mitt bästa ämne förra terminen fick jag VG men den här gången bestämde jag mej för att få MVG så jag gjorde alla läxor pluggade xtara mkt men fick ändå ett G

hur fan kan de gå sämre när man anstränger sej mer?
och hur kan man få samma betyg när man inte är närvarande alls som när man är med hela tiden osv??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dryg:

hur fan kan de gå sämre när man anstränger sej mer?
och hur kan man få samma betyg när man inte är närvarande alls som när man är med hela tiden osv??

Du kanske gjorde något fel på vägen till ditt mål. Det måste ju finnas något som har hindrat dig ifrån att höja dig. Det är bäst att du har delmål som eventuellt leder till det stora målet.


   
SvaraCitera

Skit i skolan, all kunskap du behöver finns i biblioteket. Skaffa nå'n behörighet och gör HP-provet, sen kan du bli något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Du kanske gjorde något fel på vägen till ditt mål. Det måste ju finnas något som har hindrat dig ifrån att höja dig. Det är bäst att du har delmål som eventuellt leder till det stora målet.

lr så bara skiter jag i skolan för man lyckas ju inte hur man än gör och ja e ju tydligen ett hopplöst fall


   
SvaraCitera

Du kanske bara matar in det på fel sätt så att det inte fastnar. Jag kommer ihåg saker jag läst mkt lättare än det jag hört. Men för andra är det tvärtom. Du kanske ska läsa allt högt, drygt kanske. Lr skriv av det viktigaste jättemånga gånger. Lr så har du helt enkelt en teflonhjärna.


   
SvaraCitera