Aviseringar
Rensa alla

Panik ångest? Lustiga symtom.


Ämnesstartare

Igår fick jag panik ångest på skolan och la märke till två riktigt lustiga symtom som jag tidigare aldrig fått.

Jag fick en otrolig "hög"-känsla och var riktigt förvirrad, även fast jag inte tagit någon substans, och jag fick "sockerdricka" i händer, fötter och ansiktet.

Är detta en vanlig känsla?

Jag har haft detta ända sedan jag var 13 år, men har inte accepterat det förrän nu som MEST ett fysiskt syndrom.


   
Citera

Låter ju som trevliga symtom [wink]


   
SvaraCitera

Fråga en doktor istället. :/


   
SvaraCitera

När man får en panikångestattack så är sockerdrickskänslan det sista man tänker på.


   
SvaraCitera

Nej tror inte det, men man kan reagera olika. Jag blev svettig, andfådd och svimmade när jag hade panikångest.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig hunnit tänkt på något annat än att jag tror att jag ska dö när jag fått panikångest, du måste vara otroligt mindful som klarar av det och då undrar jag hur du kan få attacker öht...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Låter ju som trevliga symtom

Nja.

sötnos:

Fråga en doktor istället. :/

Jag går gärna inte till en doktor för detta.

isola:

När man får en panikångestattack så är sockerdrickskänslan det sista man tänker på.

Klart, men jag noterade den. Den var lustig.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Nja.

Men de är väl bättre än såna där vanliga, typ hyperventilering å svimfärdighet osv?


   
SvaraCitera

Låter inte som panikångest. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

du måste vara otroligt mindful som klarar av det och då undrar jag hur du kan få attacker öht...

Det där förstod jag inte alls.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Det där förstod jag inte alls.

Googla [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Googla

Men jag förstod inte vad du menade med hur jag klarar av det och varför du undrar det.


   
SvaraCitera

Grejen är den att panikångest och diverse andra attacker är just ångestframkallande, ångest i sig skapar en känsla av att nu jävlar dör jag så nu måste jag fly.
Att du klarar av att notera hur det känns i kroppen mer än att det gör åt helvete ont förvånar mig och jag vet inte om jag tror att det är panikångest utan snarare någon form av stress med dessa effekter.

Jag påstår dock inte att jag har rätt, din upplevelse och dina noteringar går bara inte ihop med en "riktig" attack.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Men jag förstod inte vad du menade med hur jag klarar av det och varför du undrar det

Mindful, att befinna sig i nuet och att känna allt som händer är lugnande och kan man detta så brukar en attack vanligvis inte komma öht.
Jag fick lära mig att nyttja denna konst när jag hade ångestattacker och det hjälpte mig att gå från attack till jävligt stressad till lugn.


   
SvaraCitera

sockerfritt:

Jag fick lära mig att nyttja denna kon

hur lärde du dig det?


   
SvaraCitera