Aviseringar
Rensa alla

panik, HJÄLP med att förstå min vad min exkille!!!


Ämnesstartare

Innan jag börjar berätta, tänkte jag bara säga att jag kommer va helt ärlig, och vissa saker jag gjort är riktigt dumma, det vet jag. Så kom inte med några spyiga kommentarer som '' Du är dum i huvudet. Du är äcklig'' och bla bla bla. Försök hjälp mig istället. Tack.

Min kille gjorde slut i lördags, efter våra 11 månader tillsammans. Han säger att han vill ha tid att tänka. Eftersom han inte litar på mig. I slutet på juli hade jag sex med en annan kille(vi kan kalla han x ), som gillar mig, men jag inte han. Jag ångrar detta så otroligt mycket. Men jag tror detta beror på att jag har riktigt hög bekräfningsförmåga efter mitt otroligt dåliga självförtroende. Och när jag fick höra fina saker från mer än en person, kände jag att jag faktiskt är bra. Min pojkvän gjorde inte slut med mig, eftersom han såg jag ångra mig, och gav mig en ny chans. För ca en vecka sen skrev ''x'' till mig, och jag pratade med honom. Han började säga saker som att han är kär i mig, att jag är fin, och sånt. Jag gillade det, och därför ljög jag till han och sa saker till han, för att han ska som ''fortsätta'' gilla mig så jag får höra dom där sakerna. Även fast min nu ex kille var hur snäll mot mig, och gjorde allt för mig, och sa varje dag fina saker. Iallafall, min kille råkade gå in på min facebook(mitt lösenord är sparat på hans data) och då var chatten mellan mig och ''x'' öppen, och han såg vad jag och x hade skrivit. Min kille gjorde då slut med mig.
Jag åkte till han då, för att vi skulle prata. Vi hade då sex, och han pussa mig och höll om mig och jag sov med han. Men dagen efter när vi smsade och jag frågar om vi inte kan försöka igen, säger han att han behöver tid, och när jag säger att han kan få de, blir han ledsen eftersom han inte vill va ''utan'' mig? Det känns som att han leker med mig, att han först gör slut, och säger att han inte vill ha mig, men så när jag kommer till han gör han massa annat? Han sa tom att han älskar mig. Sen nästa stund vill han inte ha mig, och så fortsätter det så. Jag vet att det är jag som gjort fel, men jag vill ha tillbaka han otroligt mycket, har inte sovit på 4 dagar nu, och kan börja gråta vid matbordet tex. Jag klarar mig inte utan han, jag älskar verkligen han mer än allt.Idag sa han att han skulle ha tid utan mig och tänka. Så vi pratar ej med varann nu.

Vad ska jag göra i den situation jag är i nu? Ska jag sluta prata med helt och vänta på att han säger vad han tycker? Tänk om det tar fler veckor?
Det känns som att han vet att han kan utnyttja mig nu, eftersom jag gör allt för att få honom. NÄr han säger att han saknar mig och allt, sen nästa stund vill han inte prata? Förstår inte.


   
Citera
Ämnesstartare

kungsandraa:

Men jag tror detta beror på att jag har riktigt hög bekräfningsförmåga efter mitt otroligt dåliga självförtroende

Först och främst så bör du överväga att söka någon typ av hjälp så att du kan få hjälp att bygga upp ditt självförtroende. Då slipper du att söka bekräftelse hos andra och kan istället bekräfta dig själv så att du mår bra/känner dig bra. Utifrån egna erfarenheter så är det mycket lättare att bygga ett bra och stabilt förhållande med en annan människa när man mår bra och tycker om sig själv.

kungsandraa:

Han sa tom att han älskar mig

Det kanske han gör, men han kanske inte känner att det räcker. Om han inte litar på dig och respekterar dig/känner att du respekterar honom, så är det sannolikt svårt att få relationen att fungera, även om ni älskar varandra. Det är svårt att bygga upp ett nytt förtroende.

kungsandraa:

Idag sa han att han skulle ha tid utan mig och tänka

kungsandraa:

Vad ska jag göra i den situation jag är i nu? Ska jag sluta prata med helt och vänta på att han säger vad han tycker? Tänk om det tar fler veckor?

Ge honom tid. Hör inte av dig i onödan, "kväv" honom inte. Är han värd att vänta flera veckor på? I så fall får du vänta. Om du inte står ut så kan du ju höra av dig lite ibland, men om han sagt att han vill ha tid och tänka så skulle han antagligen inte uppskatta om du hörde av dig dagligen osv.

kungsandraa:

Det känns som att han vet att han kan utnyttja mig nu, eftersom jag gör allt för att få honom. NÄr han säger att han saknar mig och allt, sen nästa stund vill han inte prata? Förstår inte.

Antagligen så vet han inte vad han vill, det är ju därför han behöver tid. Han litar ju inte på dig länge, han behöver antagligen reda ut om han kommer att göra detta i framtiden och om det är värt att investera mer tid och känslor i relationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ursäkta, men hur korkad får man vara. Du kan inte göra särskilt mycket. Har du tur så kommer han få tillbaka förtroendet för dig, förtroende förtjänar man, du ska inte förvänta dig att det kommer komma över en natt.
Om du älskar honom så kan du stå ut med att han tar den tid han behöver. även om det betyder flera veckor. Tillsdess kan du ju alltid visa att du är beredd att göra något åt dit självförtroende typ söka hjälp för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

men om han sagt att han vill ha tid och tänka så skulle han antagligen inte uppskatta om du hörde av dig dagligen osv.

Det känns jättejobbigt. Eftersom vi haft antingen mycket eller liten kontakt VARJE dag. Och att va utan honom, och att inte få prata med honom är jobbigt. Samtidigt som han var min pojkvän, var han också min bästa vän.


   
SvaraCitera

kungsandraa:

blir han ledsen eftersom han inte vill va ''utan'' mig?

Låter som att han vill ha bekräftelse av dig för en gångs skull och att du ska jaga efter honom med fina ord och skit.

Orka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kungsandraa:

Det känns jättejobbigt. Eftersom vi haft antingen mycket eller liten kontakt VARJE dag. Och att va utan honom, och att inte få prata med honom är jobbigt. Samtidigt som han var min pojkvän, var han också min bästa vän.

Om du kontaktar honom dagligen lär han ju bara bli irriterad och tröttna ännu mer på dig. Låt honom ta initiativ. Om han bara leker med dig så lär du förhoppningsvis märka det och då äre inte värt att lägga energi på´t.

Så, ut och roa dig lite och se vad han kommer fram till. Umgås med vänner och sådant där [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Låter som att han vill ha bekräftelse av dig för en gångs skull och att du ska jaga efter honom med fina ord och skit.

Nu dom senaste dagarna har jag behandla han hur bra som helst, och säger massa fina saker. Först säger han något tillbaka, sen att han inte kan inleda ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket.
Du förtjänar dessvärre inte ditt EX. Låt honom vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"En karl och en spårvagn det springer man inte efter, för det kommer snart en ny."

-Ingela Larsson.

Next. Finns alltid bättre killar som mig t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAn höll på med en annan tjej igår..


   
SvaraCitera

kungsandraa:

HAn höll på med en annan tjej igår..

Åh nej. Ditt ex har hittat en ny. Världen går under. Var åtminstone glad att han inte hittade henne medan ni var tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår mig inte på folk som sumpar sina relationer och sen tycker synd om sig själva. Jag hoppas ditt ex träffar någon bättre. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixa problemet först, dvs dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kungsandraa:

Det känns som att han leker med mig

Oj.. och det gör inte du själv mot honom menar du? Du verkar inte va mogen nog för ett förhållande.. du sårar både din kille och "x". Du blev ju jättesårad nu när han höll på med en ny tjej efter att ni gjort slut.. kan du fattar hur sårad han måste blivit när du höll på med en kille.. 2 gånger, medans ni hade ett förhållande? [shake]


   
SvaraCitera