Aviseringar
Rensa alla

Panik igen!!


Ämnesstartare

Detta är då min andra magsjuke tråd på denna veckan! Har riktig spyforbi och skulle göra vad som helst för att inte behöva kräkas!
Gick och la mig redan vid 10 för jag var riktigt trött. Mådde inte illa eller något men vaknade sedan vid 12, 2 timmar senare och kände mig illamående! Brukar ha magkatarr men aldrig såhär illamående! Åt väldigt dåligt igår (nästan bara godis och skräp)  så hur vet jag att det är magsjuka? Vet inte någon just nu som har magsjuka. Man hör ju att det går men ingen jag umgås med! Har inte spytt på länge så hur vet man att det är dags och spy? Och hur lång tid lär det ta innan jag spyr om jag är magsjuk? Usch Fyfan för magsjuka! Kan ju säga att just nu mår jag riktigt illa men har inte direkt ont i magen. Jag kallsvettas, skakar och känner typ ett stort sug i magen!


   
Citera
Ämnesstartare

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Magsjuka---diarre-och-krakningar/?ar=True

Kortfattat:
Inte bara spy som gäller utan kan även komma ut ur bakdelen.
Feber är vanligt.
Man kan få det flera dagar efter att man varit i kontakt med någon som har det.

Då jag arbetat på ett boende under tiden det varit kräksjuka där så vet jag av erfarenhet att äta vanlig mat och sötsaker inte är det bästa. Nyponsoppa och vanliga kex är bäst, mycket vätska i form av vatten eller kolsyrat vatten.

Så du kanske inte kommer spy p.g.a utan du får se till att hinna springa till toaletten, oavsett om det ska ut genom munnen eller 2an.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Magsjuka---diarre-och-krakningar/?ar=True

Kortfattat:
Inte bara spy som gäller utan kan även komma ut ur bakdelen.
Feber är vanligt.
Man kan få det flera dagar efter att man varit i kontakt med någon som har det.

Då jag arbetat på ett boende under tiden det varit kräksjuka där så vet jag av erfarenhet att äta vanlig mat och sötsaker inte är det bästa. Nyponsoppa och vanliga kex är bäst, mycket vätska i form av vatten eller kolsyrat vatten.

Så du kanske inte kommer spy p.g.a utan du får se till att hinna springa till toaletten, oavsett om det ska ut genom munnen eller 2an.

Tack, Lite lugnare nu!


   
SvaraCitera