Aviseringar
Rensa alla

Panikångest?


Ämnesstartare

Sharpen:

Ja men det står F15 framför ditt namn.
Hur är gymnasiet?

Antingen så kanske jag är 92:a och inte har fyllt 16 än eller så har jag hoppat över en klass?
Gymnasiet är underbart. Men det är bara för att jag var mobbad 1-9. Nu har jag mycket vänner och alla är så underbara och ja.
Läraren är sååå mycket bättre än på högstadiet och man slipper alla de jobbiga lektionerna då alla springer omkring och tramsar sig, alla är jätteseriösa vilket är skitbra.
Fast jag börjar känna en så otroligt stor press, ångest och stress för att jag känner att jag inte presterar särskilt bra. Hinner liksom inte med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

för att jag känner att jag inte presterar särskilt bra.

om du är ett år yngre än dom andra så förstår jag att d lägger på ångesten med press,vet själv hur d va att vara yngre[n]men jag fick körkort bland dom första,suckers[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Gymnasiet är underbart. Men det är bara för att jag var mobbad 1-9. Nu har jag mycket vänner och alla är så underbara och ja.
Läraren är sååå mycket bättre än på högstadiet och man slipper alla de jobbiga lektionerna då alla springer omkring och tramsar sig, alla är jätteseriösa vilket är skitbra.

Okej 🙂
Skall försöka tänka klart.
Min mamma vill inte ha med mig att göra när jag mår såhär, hon tycker i princip att det är löjligt.
Men jag känner att jag bara vill vara hemma, inte göra någonting, och ibland känner jag bara att jag vill prata och gråta med pappa. Älskar honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

om du är ett år yngre än dom andra så förstår jag att d lägger på ångesten med press,vet själv hur d va att vara yngremen jag fick körkort bland dom första,suckers

Jag tänker faktiskt inte så mycket på att jag är ett år yngre.
Men det är klart att det lägger på ångest och så, eftersom att jag tvingas utvecklas tidigare eller vad man ska säga.

Sharpen:

Okej 🙂
Skall försöka tänka klart.
Min mamma vill inte ha med mig att göra när jag mår såhär, hon tycker i princip att det är löjligt.
Men jag känner att jag bara vill vara hemma, inte göra någonting, och ibland känner jag bara att jag vill prata och gråta med pappa. Älskar honom.

Åh, har det likadant. Min mamma tycker att jag är fånig som mår såhär och kan inte förstå varför. Hon ville inte att jag skulle få hjälp hos bup ;s
Men det är ju bra att du har din pappa i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Jag tänker faktiskt inte så mycket på att jag är ett år yngre.
Men det är klart att det lägger på ångest och så, eftersom att jag tvingas utvecklas tidigare eller vad man ska säga.

du kommer märka d nästa år när alla blir 18 och ska gå på krogen stup i kvarten och sen när alla börjar med sina körkort och får.
Mja,man tvingas utvecklas fortare och d gör en ganska utbrännd i hjärnan när man kanske inte är mogen för d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Åh, har det likadant. Min mamma tycker att jag är fånig som mår såhär och kan inte förstå varför. Hon ville inte att jag skulle få hjälp hos bup ;s
Men det är ju bra att du har din pappa i alla fall.

Jobbigt 🙁
Vad är det med dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

du kommer märka d nästa år när alla blir 18 och ska gå på krogen stup i kvarten och sen när alla börjar med sina körkort och får.
Mja,man tvingas utvecklas fortare och d gör en ganska utbrännd i hjärnan när man kanske inte är mogen för d.

Fast det är ju inte nästa år.
Men jag fattar. Det kommer förmodligen bli skitjobbigt ja. Fast de jag umgås med i klassen är nykterister, så de kommer inte gå på krogen och sånt. Men kommer bli skitjobbigt sen när mina andra kompisar ska gå på krogen och sånt och jag inte kan följa med.
Jo precis, jag tänker hela tiden att jag är mogen, att jag blir mognare för att jag umgås med personer som är äldre. Men det är ju inte så, jag behöver utvecklas i min egen takt, vilket jag inte kan få göra nu. Jag börjar ju med allting tidigare för att jag är ett år yngre. Typ, supa, röka, allt sånt skit [n]

Sharpen:

Jobbigt 🙁
Vad är det med dig då?

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Hur menar du?

Skit samma.
Men vad ska jag göra? Tänka på annat sätt?
Jag har ingen lust till någonting, och jag vet inte vilket gymnasieval, vilken skola, eller någonting jag ska gå i. Kommer vara jättenervös inför gymnasiet med [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Skit samma.
Men vad ska jag göra? Tänka på annat sätt?
Jag har ingen lust till någonting, och jag vet inte vilket gymnasieval, vilken skola, eller någonting jag ska gå i. Kommer vara jättenervös inför gymnasiet med

Jag bestämde mig inte för vilken linje jag skulle gå förrän typ 1 vecka innan valet. Det var skiiitjobbigt att välja skola och linje.
Men gör som jag, gå på Öppet Hus på flera skolor.
Välj den skola du tycker verkar trevligast, mest inbjudande. Vilken det känns som att du kan trivas på.
Om du inte vet vad du vill bli i framtiden, gå en studieförberedande linje.
Jag var med sjukt nervös inför gymnasiet. Men det var inte så farligt.
Jag är typ världens blygaste människa. Men jag började prata med folk och folk började prata med mig och sen flöt allt på.
Nu vet man sin plats liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Om du inte vet vad du vill bli i framtiden, gå en studieförberedande linje.
Jag var med sjukt nervös inför gymnasiet. Men det var inte så farligt.
Jag är typ världens blygaste människa. Men jag började prata med folk och folk började prata med mig och sen flöt allt på.
Nu vet man sin plats liksom.

Jag funderar på samhäll kanske.
Men jag mår ju sådär dåligt att jag har en klump i magen hela tiden, allt känns tråkigt och meningslöst och jag vill helst inte försätta mig i nya situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Jag funderar på samhäll kanske.
Men jag mår ju sådär dåligt att jag har en klump i magen hela tiden, allt känns tråkigt och meningslöst och jag vill helst inte försätta mig i nya situationer.

Samhälle är ett bra val[y] Jag går samhälle/media.
Men jag är likadan, seriöst, gå till en kurator och prata. Det blir kanske inte bättre, men det lättar lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Samhälle är ett bra val Jag går samhälle/media.
Men jag är likadan, seriöst, gå till en kurator och prata. Det blir kanske inte bättre, men det lättar lite.

Ja, jag ska nog göra det. Gjorde ju det förut.
Men förstorar man inte allting då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Ja, jag ska nog göra det. Gjorde ju det förut.
Men förstorar man inte allting då?

Jag tror jag behåller min åsikt om det.
Men gå och prata med kuratorn, det finns ingen anledning att inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Jag tror jag behåller min åsikt om det.
Men gå och prata med kuratorn, det finns ingen anledning att inte göra det.

Jao, skall göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ibland, t.ex nu, så känner jag "Skit samma, jag tar det då." och att det mesta flyter på, liksom vafan?![sad] Humörsvängning?
Oftast på dagarna blir jag normal, på kvällarna/mornarna blir jag panikig


   
SvaraCitera