Aviseringar
Rensa alla

Panikångest


Ämnesstartare

Jag är 19 år nu, har precis slutat gymnasiet. Jag har lidit utav panikångest sedan jag var tre år gammal. Men skilnaden på då och nu är att jag alltid har haft någon att prata med. Min mamma ställde alltid upp för mig förut, men nu skiter hon tydligen i det. Hon klagar på mig och trycker ner mig hela tiden, och det gör ångesten så mycket värre. Jag har även två stora skulder som ska betalas in inom två månader, dock är jag arbetslös och kan inte batala dom. Jag vill inte vara tillsammans med min pojkvän länge, men hans hem är det ända stället jag kan fly till när det blir för jobbigt hemma. Vart fan vänder man sig när man känner att man inte orkar mer? Jag har mått grymt dåligt hela mitt liv. Men jag har aldrig känt förut att jag inte orkar leva längre. Vart ska jag vända mig för att få hjälp med allt?


   
Citera

Det finns många val. Vuxenpsykiatrin, kurator/psykolog på nätet, sociala...


   
SvaraCitera

till Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Lämna din pojkvän, bo hos din morsa även om det är jobbigt. Skaffa ett jobb. Hitta någon att prata med.


   
SvaraCitera

SistaVip:

ända stället jag kan fly till när det blir för jobbigt hemma

Det är bättre att inte fly utan kanske ta tag i problemet och ditt liv istället. Skjuter man upp eller undan saker så kommer ångesten likt förbannat ändå.

Be din mamma om hjälp med att få komma till någon kurator/psykolog och ta kontakt med ​kronofogden ang. dina skulder så kan de komma med rådgivning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera