Aviseringar
Rensa alla

Panikångest?


Ämnesstartare

Jag tror jag drabbats av panikångest. Jag har börjat skaka lite på sistonde, känner mig hela tiden nervös typ, Blir skit nojig för småsaker. suger. Har någon nån erfarenhet av detta? Kan nån berätta nåt? vet fan inte vad jag ska ta mig till

deprission.jpg


   
Citera
smisk

Nja, låter väl inte som en panikångestattack iaf, men något lurt låter det som. Sen att jag inte alls vet hur man får bot på det är en annan sak [cool]


   
SvaraCitera

smisk:

Nja, låter väl inte som en panikångestattack


   
SvaraCitera

Har du haft den där otäcka/obehagliga känslan som ej går att beskriva!? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Nja, låter väl inte som en panikångestattack iaf, men något lurt låter det som. Sen att jag inte alls vet hur man får bot på det är en annan sak

Känt så här ganska länge dock, går runt stressad hela tiden, spänner på mig omedvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du haft den där otäcka/obehagliga känslan som ej går att beskriva!?

Får bara en jävla nervös känsla i hela kroppen, känner mig svag. nojar


   
SvaraCitera
smisk

zach13:

Känt så här ganska länge dock, går runt stressad hela tiden, spänner på mig omedvetet

Då är du väl spänd och orolig över något. Kanske bra att ta sig en funderare på vad det kan vara för något 🙂


   
SvaraCitera

zach13:

Får bara en jävla nervös känsla i hela kroppen, känner mig svag. nojar

Okej, kanske det där är en början.. Det kan ju utveckla sig till panikångest..

Chilla och sluta tänk på det, så går det över! [wink]


   
SvaraCitera

En person som har panikågest får anfall av kraftig ångest, i kombination med flera fysiska symptom som till exempel hjärtklappning, hyperventilation och illamående. Symptomen uppkommer plötsligt och det rör sig om relativt snabbt övergående attacker.

Det du beskriver verkar inte vara panikångest, utan snarare vanlig ångest och oro. Det kan bero på flera olika saker, från näringsbrist till mentalsjukdom. En möjlighet är att kontakta en vårdcentral och se vad de rekommenderar att du gör. En annan är att googla "dealing with anxiety" och se om de tips på vad man kan göra själv är något som hjälper.


   
SvaraCitera

Då får du göra som Tony Soprano käcka prozac eller va dom heter


   
SvaraCitera

YaBasta:

Då får du göra som Tony Soprano käcka prozac eller va dom heter


   
SvaraCitera

Det där behöver inte ens ha varit panikångest. Utgå inte från det värsta.

Du kanske ska prata med någon om varför du tror du känner så där. Kan vara klokt, så att det inte upprepar sig och blir värre.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Panikångest är det inte.


   
SvaraCitera