Aviseringar
Rensa alla

panikångest


time
 time

mwoah:

Är rädd att detta kmr utvecklas t anorexi

Det är redan så gott som anorexi, och än så länge är du själv medveten om det. Om du tar tag i det NU, nu på direkten, den här veckan - inte en minut senare - så har du fortfarande stor chans att slippa undan med blotta förskräckelsen. Annars har du år efter år efter år av helvete framför dig. Tro mig, jag och många andra har valt den andra vägen, sök hjälp för matproblemen nu.


   
SvaraCitera
time
 time

Och mitt tips till dig i nuläget är att tills du fått kontakt med BUP eller liknande, så skiter du fullständigt i alla förbud du satt upp åt dig själv och äter precis som du känner för. Svälj ångesten med hull och hår, du kommer inte bli tjock vad du än gör. Då har du redan tagit ett stort steg mot friskheten. Om det känns obehagligt och du inte vill äta utöver det du "tillåts" så betyder det bara att anorexin redan har ett starkt grepp om dig, men det är inte du som satt upp förbuden, utan den psykiska sjukdomen du lider av. Bara ät och försök leva tills du får vård, okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovanstående talare verkar ha alla hästar i stallet, lyssna på henne. Jag själv anser mat vara en av livets njutningar. Om du har en aktiv livsstil med skola, träning (du verkar ju iaf göra en hel del sit ups) så behöver du inte oroa dig - ät på!

Ett fel som många kvinnor gör när de vill ha en "ideal" kropp är att de bantar. Först och främst kommer ett otillräckligt intag av energi att göra så att du ser och känner dig väldigt trött. Din träning kommer även den i princip att bli resultatlös då kroppen behöver näring för att bygga muskler. Vi har ju även sedan den psykiska aspekten som har tagits upp här i tråden, vilket kanske är den värsta konsekvensen av alla. Istället för att få den kropp som de ofta hysteriskt stirrat sig in på så slutar de flesta som vrak, mer lika levande döda än omslagsflickan i någon tidning.

Vägen till en "ideal-kropp", om vi nu ska säga så, kommer genom träning kombinerat med god kost och sömn. Alla skolungdomar idag har haft hemkunskap någon gång under grundskolan, lärdomarna om kostcirklen är goda råd som fungerar väl. Med andra ord, du bör äta ordentligt så att du känner dig mätt, detta är kroppens egna sätt att säga till dig att du tar in nog med energi i relation till hur mycket du gör av med. Sist men inte minst, mår du bra, känner dig stark och frisk så kommer du att "lysa" upp, vilket är pricken över i:et.


   
SvaraCitera

Det är inte panikångest [tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

du tar tag i det NU, nu på direkten, den här veckan - inte en minut senare - så har du fortfarande stor chans att slippa undan med blotta förskräckelsen. Annars har du år efter år efter år av helvete framför dig. Tro mig, jag och många andra har valt den andra vägen, sök hjälp för matproblemen nu.

word osv


   
SvaraCitera