Aviseringar
Rensa alla

Paolo Roberto är militant motståndare till feminism


Ämnesstartare

Paolo Roberto, som när han ställde upp i riksdagsvalet för Socialdemokraterna 2002 fick näst flest personkryss av alla Socialdemokrater i Stockholm, blir intervjuad i Sveriges Radio när plötsligt feminism kommer på tal:

Vad tycker du om Paolos åsikter? Är det vi och inte staten som ska få bestämma över våra liv eller vet Fredrik Reinfeldt bäst?

En specifik sak som jag tycker är lite extra intressant är denna:
"- Ja, fast jag kan tycka att samhället verkligen behöver hjälpa till för att folk ska....
- Varför då? Varför kan inte du prata med din kille? Då kanske du ska byta kille i såna fall.

- Mmmja, men nu pratar jag inte om mig personligen....
- Nä, men vem pratar du om då?! Det är intressant med feminismen som alltid pratar åt andra. Nu får du väl prata för dig själv!"

Vad tycker ni om folk som pratar åt alla andra men inte åt sig själv? Sådana som hela tiden talar om hur andra ska ha det men som inte kan ta det hela på personlig nivå? Personligen tycker jag att det tyvärr finns alldeles för många människor i vårat land som är mer intresserade av att bestämma vad andra vill i stället för att låta andra bestämma vad de själva vill.


   
Citera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gnälliga jävlar, helt enkelt. Finns så många att man kan gödsla med dem här i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Gnälliga jävlar, helt enkelt. Finns så många att man kan gödsla med dem här i Sverige.

jag förstår att du är en sån som inte fattar vad det handlar om och nu låtsas du förstå för att verka smart, inte sant?


   
SvaraCitera

Queer teroretiker, LOL!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the king of kings:

jag förstår att du är en sån som inte fattar vad det handlar om och nu låtsas du förstå för att verka smart, inte sant?

Utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Utveckla.

nej.........DU ska utveckla

GHurt:

Queer teroretiker, LOL!

du har ingen hjärna


   
SvaraCitera

the king of kings:

du har ingen hjärna

Amen durå!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Personligen tycker jag att det tyvärr finns alldeles för många människor i vårat land som är mer intresserade av att bestämma vad andra vill i stället för att låta andra bestämma vad de själva vill.

Förmodar att du t.ex. tänker på de många kontrollerande män som bestämmer över sina kvinnor på ett mycket aggressivt sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Amen durå!!!

vill du ha en sidekick liksom BARA???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the king of kings:

nej.........DU ska utveckla

Jag gav ett enkelt svar på en enkel fråga. Frågan löd

Jakob_E:

Vad tycker ni om folk som pratar åt alla andra men inte åt sig själv?

Jag svarade

fosfor:

Gnälliga jävlar, helt enkelt. Finns så många att man kan gödsla med dem här i Sverige.

Att vara kortfattad är inte detsamma som att vara okunnig.


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Vad tycker ni om folk som pratar åt alla andra men inte åt sig själv? Sådana som hela tiden talar om hur andra ska ha det men som inte kan ta det hela på personlig nivå?

Det finns ju en liten dold mentalitet bakom det hela, att "jag-tänker-åt-dig-för-du-är-för-korkad-för-att-veta-ditt-eget-bästa". Folk, eller kvinnor, blir förolämpade i smyg, utan att de själva tänker på det.

För övrigt verkar Paolo ha väldigt bra syn på saken. För jämställdhet, men inse könens olika förutsättningar, samt mot begreppet feminism som våldtagits av ett gäng manshatande kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fosfor:

Jag gav ett enkelt svar på en enkel fråga. Frågan löd

du har fortfarande motiverat detta enkla svar


   
SvaraCitera

Nu har jag i och för sig länge ansett att folket är för dumt för att tillåtas bestämma över sig själva men oavsett så talar man om politik så talar man ju alltid om andra till en viss grad. Även om man vill att staten skall lägga sig i mindre.

Jakob_E:

Är det vi och inte staten som ska få bestämma över våra liv eller vet Fredrik Reinfeldt bäst?

Om man förespråkar ett samhälle där folk väljer själva vill man ju att alla ska ha samma förutsättningar först. Argumentet han förde för att det är mest rättvist om man baserar vem som skall stanna hemma med ett barn på vem av föräldrarna som tjänar minst så måste ju båda föräldrarna ha samma förutsättning på marknaden innan det är ett rättvist beslut, till exempel. Det är ju där staten kan hjälpa till.

Sen har jag väldigt svårt för Paolo Roberto sen innan, men jag försöker tänka neutralt i alla fall.

Observator:

samt mot begreppet feminism som våldtagits av ett gäng manshatande kvinnor.

Något så extremt dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har delvis rätt i de han säger han är ingen idiot även om många tror de. Personer som inte kan ha ett förhållande jämställt ska inte få hjälp av samhället de är ju löjligt ju!


   
SvaraCitera