Aviseringar
Rensa alla

Paolo Roberto är militant motståndare till feminism


Ämnesstartare

Matilda1988:

Förmodar att du t.ex. tänker på de många kontrollerande män som bestämmer över sina kvinnor på ett mycket aggressivt sätt?

Japp och alla kvinnor som bestämmer över sina män på ett eller annat vis. Men framför allt den stora synliga massan man ser i media, när det handlar om politik, alla berättar vad "andra vill ha" och vad "andra behöver". Låt dessa andra själva tala om vad just de vill ha och tala själv om hur du har det och vad du vill ha, du för din egen talan, inte andras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Låt dessa andra själva tala om vad just de vill ha och tala själv om hur du har det och vad du vill ha, du för din egen talan, inte andras.

Ska man vara förbjudas att tala om utbredda fenomen bland människor, där man t.o.m. ofta kan se ett tydligt mönster?


   
SvaraCitera

Jag tycker att staten har skött sitt i jämnställdhetsfrågan i det här landet. Lönerna är väldigt lika och förutsättningarna är demsamma för både kvinnor och män. Nu är det bara efterblivna personer som sitter och skriker om feminism och könsroller.

"Varför fnyser alla när jag klär min son i rosa?! [cry]" Ja men för fan måste alla bry så jävla mycket vad andra tycker? Det är inte samhällets fel att vi har könsroller det är för att vi har fått jantelagen inpräglad i vårt sinne och därmed blir vi så otroligt rädda att gå emot strömmen.

Om vi tittar på hennes fall så tror jag att hon har accepterat könsrollerna som dem är, hon har accepterat att kvinnor ska ta lite mindre plats än män och vad de nu kan vara. Och nu vågar hon inte säga emot, precis som resten av hennes, om jag får låna lite av Paulo, vänsterpack och därför blir hon feminist tillsammans med andra svagsinta och skriker att att SAMHÄLLET och STATEN ska hjälpa henne. hon vill inte lyfta efter finger för att hon inte vågar sätta sig emot hennes plats i samhället, som hon dessutom försatt sig själv i.

Nu gick jag lite OT men ja [rolleyes]

Om jag ska tillföra något till TS fråga så anser jag att folk som använder den sortens argument bara vill få fokus ifrån sig själva, för att om de börjar argumentera på en personlig nivå så kan det lätt övergå till att folk tolkar dessa argument som politiskt inkorrekta. Det är ett sätt att få fram sin vilja igenom andra, man får helt enkelt fler supportrar om du slutar sätta personliga prägel på argumenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Vad tycker ni om folk som pratar åt alla andra men inte åt sig själv?

För att i sverige pratar folk inte om sig själva. Svenskar pratar alltid om kollektivet. Istället för att säga "jag tycker" säger folk "man tycker" tex.

Detsamma gäller säker feminister. Tror inte så många kvinnor i sverige känner sif personligt förtryckta, men som kollektiv är det oerhört synd om kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Ska man vara förbjudas att tala om utbredda fenomen bland människor, där man t.o.m. ofta kan se ett tydligt mönster?

Naturligtvis kan du tala om det, men du bör fortfarande i regel utgå från dig själv och inte försöka föra andra människors talan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Old news


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, har tyckt han vart en pajas ett tag nu, så gör han något sånt här...

AND TOTALLY REDEEMS HIMSELF!!! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Paolo har helt rätt i det stora hela här.
Angående svenskarnas vilja att tala för andra istället för sig själva, finns det väl egentligen inte så mycket att säga om...
Jag tycker man borde utgå mer ifrån sig själv då man oftast inte har så bra koll på vad andra tänker, tycker och känner som man tror.
Givetvis bör man vara öppen för att det inte alltid är som i ens eget fall, men det är en helt annan grej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Modermodemet:

Argumentet han förde för att det är mest rättvist om man baserar vem som skall stanna hemma med ett barn på vem av föräldrarna som tjänar minst så måste ju båda föräldrarna ha samma förutsättning på marknaden innan det är ett rättvist beslut, till exempel.

Nej, argumentet han förde var att föräldrarna skulle få bestämma själva. Vill de gå efter lönen så får de göra det. Vill de gå efter något helt annat ska de få göra det också.

Andy91:

För att i sverige pratar folk inte om sig själva. Svenskar pratar alltid om kollektivet. Istället för att säga "jag tycker" säger folk "man tycker" tex.

Bra sagt *ryggdunk*


   
SvaraCitera

Paolo har väldigt rätt och verkar väldigt klok (till skillnad från motståndet)
Begreppet feminism var en gång i tiden en kamp för kvinnors frihet och rättigheter när de inte hade några alls, numera verkar feminister vara en grupp (ofta kvinnor) som vill ha alla mäns rättigheter och inga skyldigheter

Jag håller inte med honom i allt, men han syns på saken är väldigt bra
hans syn på relationer är väldigt bra även den för han framhåller kommunikation

Han får min röst 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som vanligt talar Paolo ett sanningens ord.
1-0 Paolo.

Skentrevlig:

Ja men för fan måste alla bry så jävla mycket vad andra tycker? Det är inte samhällets fel att vi har könsroller det är för att vi har fått jantelagen inpräglad i vårt sinne och därmed blir vi så otroligt rädda att gå emot strömmen.

Det du breskrev är det man i regel kallar just samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Vad tycker ni om folk som pratar åt alla andra men inte åt sig själv? Sådana som hela tiden talar om hur andra ska ha det men som inte kan ta det hela på personlig nivå? Personligen tycker jag att det tyvärr finns alldeles för många människor i vårat land som är mer intresserade av att bestämma vad andra vill i stället för att låta andra bestämma vad de själva vill.

Det här går ju dock att applicera på de flesta politiska kämpar. Man behöver inte bli torterad för att motsätta sig tortyr, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paolo Roberto är ju inte känd för intelligensen, men satan vad han äger programledaren, som helt klart är pro-feminist. Saten ska baske mig inte ha någon rätt att kräva att alla familjer i Sverige ska leva perfekt jämställt. Det finns kvinnor som vill vara hemma med sina barn också, ska de tvingas att inte få vara det, pga staten tvingar dem att anse att de är förtryckta?

Vidrigt. Avskaffa genusidéerna och låt familjerna sköta sig själva. Plus; återinför strävan efter kärnfamiljen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Man behöver inte bli torterad för att motsätta sig tortyr, eller hur?

Nej men det är fel att säga "svenska män gillar bilar" eller "svenska kvinnor är bra på att laga mat".

Vad som skulle vara rätt att säga är "jag gillar bilar" eller "jag lagar mat". Alternativt att man hänvisar till ren fakta (obs exemplen jag tar här har inget med fakta att göra dessa hittar jag bara på):
"Enligt den stora undersökningen som gjordes 2006 av demoskop så är nästan 30% av männen bilintresserad samtidigt som bara 22% av kvinnorna är det" eller "vid det senaste kockvm var 63% av deltagarna kvinnor, kan detta vara ett tecken på att kvinnor ofta är bättre än män på att laga mat?".


   
SvaraCitera
leafar

Paolo har fan rätt...


   
SvaraCitera