Aviseringar
Rensa alla

Paolo Roberto om feminism


acadi:

Varfor hatar feminister kvinnor? Ni nedvarderar dem.

jag har aldrig förstått det här påståendet. det var feministerna som avtäckte kvinnokroppen och gjorde den okej att beskåda.


   
SvaraCitera

internet:

jag har aldrig förstått det här påståendet. det var feministerna som avtäckte kvinnokroppen och gjorde den okej att beskåda.

Och idag grater de over porren.

Ar det finare att jobba an att ta hand om barn? Ar mans yrken finare an kvinnoyrken?

Pa vilket satt finns det stark forskning som belyser att kon ar en social konstruktion. Det finns massor av bevis for motsatsen. Men ja, lejjonhanar och honor beter sig annorlunda pga en hemlig grupp borgliga hetrohanar sin konspirerar mot hondjuren.

Ni later som bokstavstroende kristna. Evolutionen ar inte helt bevisad darfor skapade gud jorden. Det gar inte att helt utesluta att vissa beteenden delvis paverkas av sociala skal darfor maste de bero pa sociala skal.

Vad skulle ni saga till nagon som sager att det ar inte uteslutet att tjejer gillar dockor av genetiska skal, darfor gor de det pga genetiska skal?


   
SvaraCitera

"jag har rätt till skillnad från alla andra" [crazy]

Fint.

Men jag tycker själv att man ska bestämma inom sin familj vilka som ska ta han om barnet, hur länge osv.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men jag tycker själv att man ska bestämma inom sin familj vilka som ska ta han om barnet, hur länge osv.

Da kommer onda hemska vita borgare komma och hjarntvatta er sa att kvinnan tvingas leva i kallaren som en husslav.


   
SvaraCitera

acadi:

Da kommer onda hemska vita borgare komma och hjarntvatta er sa att kvinnan tvingas leva i kallaren som en husslav.

du behöver ju inte misstolka allt med flit.


   
SvaraCitera

acadi:

Da kommer onda hemska vita borgare komma och hjarntvatta er sa att kvinnan tvingas leva i kallaren som en husslav.

Mycket jobbigt att läsa när du ej använder åöä. Men näh, varför skulle borgaren göra det?

"kvinnliga" saker är något som vi själva har hittat på.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Mycket jobbigt att läsa när du ej använder åöä. Men näh, varför skulle borgaren göra det?

"kvinnliga" saker är något som vi själva har hittat på.

Sitter i en hotellobby som har en fransk dator. Mycket irreterande att skriva.

Nej vi har inte hittat pa kvinnliga och manliga saker. Evolutionen har skapat dem.

Har lejjonen hittat pa sin konsuppdelning?


   
SvaraCitera

acadi:

Och idag grater de over porren.

det är inte en enad kör som gråter, kompis. däremot är det kanske en enad kör som frågar sig frågan vem porren egentligen är till för, och söker en alternativ form av porr som passar alla.

jag är dock inte så insatt i detta.

acadi:

Ar det finare att jobba an att ta hand om barn? Ar mans yrken finare an kvinnoyrken?

i en samhällelig kontext är det finare, ja.

acadi:

Pa vilket satt finns det stark forskning som belyser att kon ar en social konstruktion.

läs: pierre bourdieu, beverly skeggs, foucaults teorier om maktstrukturer och diskursanalys används i många analyser också.

jag har varken tid eller lust att namedroppa verk, men utifrån dessa (och flera andra som jag inte kan nämna på rak arm) görs många studier på ämnet. lunds universitet har integrerat genusvetenskapen i all sin utbildning, och jag gissar att fler universitet/högskolor i sverige har gjort det (osäker dock).

dock är vetenskap ganska godtycklig emellanåt och man finner de bevis man vill hitta, så det är bara att välja läger. efter att ha läst det jag har läst har jag dock att se någon annan rimlig förklaring än den socialt konstruerade verkligheten.

acadi:

Vad skulle ni saga till nagon som sager att det ar inte uteslutet att tjejer gillar dockor av genetiska skal, darfor gor de det pga genetiska skal?

att den är en idiot, naturligtvis.


   
SvaraCitera

acadi:

Har lejjonen hittat pa sin konsuppdelning?

du är en idiot.


   
SvaraCitera

acadi:

Nej vi har inte hittat pa kvinnliga och manliga saker. Evolutionen har skapat dem.

Har evolutionen skapat rosa hästar till små tjejer? Och blå traktorer till små killarna?


   
SvaraCitera

"Många vetenskapsmän har kritiserat sociologi som flummigt och ovetenskapligt."

[love]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Har evolutionen skapat rosa hästar till små tjejer? Och blå traktorer till små killarna?

ja, kolla på lejonen bara.


   
SvaraCitera

internet:

en samhällelig kontext är det finare, ja.

Ja eftersom 68 vanstern vill uttrota kvinnorna. De vill rasera alla skillnader mellan folk for att skapa ett NWO.

Jag vill inte se sociologiska teorier utan vetenskapliga studier. Dvs riktiga randomiserade experiment. Att skapa teorier kan man gora sa att de bevisar allt.


   
SvaraCitera

internet:

ja, kolla på lejonen bara.

Iofs, såg en lejonunge leka med en actionman igår i skansen.


   
SvaraCitera