Aviseringar
Rensa alla

Pappa 🙁


Ämnesstartare

killrambo:

typer som du.

Kuratorer är ej vettiga. Dom kommer aldrig med vettiga förslag.


   
SvaraCitera

Jag förstår inte varför man ska vara glad över att ha en dålig farsa, bara för att han fortfarande råkar vara i livet? Fyller han ingen funktion så är han ju lika defekt som en död en.


   
SvaraCitera

Du kan väl träffa din brorsa och din hund utan att behöva umgås med din farsa? Bestäm träff med dem på stan eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albatross:

Du kan väl träffa din brorsa och din hund utan att behöva umgås med din farsa? Bestäm träff med dem på stan eller något.

Min lillebror är två år 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Jag förstår inte varför man ska vara glad över att ha en dålig farsa, bara för att han fortfarande råkar vara i livet? Fyller han ingen funktion så är han ju lika defekt som en död en.

I det här fallet låter det t.o.m. värre eftersom han verkar vara en belastning snarare än en tillgång på nått sätt.


   
SvaraCitera

Bluff:

Fyller han ingen funktion så är han ju lika defekt som en död en.

Fast värre.


   
SvaraCitera

välj bort honom ur ditt liv, han tillför ingenting.
Jag har inte haft någon kontakt med min mamma på ca 6år


   
SvaraCitera

Cherry89:

Jag har inte fått julklappar eller födelsedags present av han på många många år

fan va bortskämd du är

Cherry89:

Jag vill ha en ny pappa. Jag önskar att han inte var min pappa 🙁

du känner så n u ja när du bor med människan,men när du inte bor där eller det händer nåt allvarligt kommer du känna anorlunda.
Min pappa va aldrig på avslutningar eller knappt hemma,du hör inte mig gnälla om d,sluta va så bortskämd med att han ska ge dig saker,va glad för du inte blivit utkastad än och du får mat och husrum.


   
SvaraCitera

Cherry89:

Min lillebror är två år 🙁

Jaha, men är han aldrig hos din mamma då?

Tözen:

du känner så n u ja när du bor med människan,men när du inte bor där eller det händer nåt allvarligt kommer du känna anorlunda.

Som jag tolkade hennes inlägg så bor hon inte med honom.


   
SvaraCitera

killrambo:

var glad att du har en farsa överhuvudtaget

I hennes fall skulle jag inte vilja ha en pappa alls. [chocked]


   
SvaraCitera

Cherry89:

Är det många som har det så att dom inte vill ha kontakt med sin pappa?

Jag gör.
Har också haft en lite strulig uppväxt då jag bott med min pappa, flyttade hem till mamma för ett år sedan och har sedan dess inte haft särskilt mycket kontakt med honom. Men det är svårt, på många sätt.
Ibland ringer han och säger en massa saker, oftast är han bitter (och full) och säger en massa dumt och jag börjar nästan alltid gråta efteråt.
Jag kan aldrig med att ringa honom själv, jag är rädd och vet inte vad jag ska säga, så jag låter bli.

Det är jobbigt att inte ha kontakt med sin förälder, för man vill ju så gärna. Eller jag vill åtminstone.
Jag önskar ju att jag hade en bra pappa som jag tyckte om, det är jobbigt ibland att se och höra om andras pappor som är så bra och snälla. Varför kan inte ens egen far vara sådan liksom?

Jag har upplevt att andras åsikter kan vara lite besvärliga också. Om man säger att man inte tycker om sin pappa så säger de saker som "Det är väl klart du gör, det är ju ändå din pappa" och "Äsch, det gör väl ingen tonåring".
Förstår inte varför man ska tycka om någon för att han råkar vara ens pappa. Det är ju inte mitt fel, hade jag fått bestämma så hade han fått sparken som pappa för längesedan.
Och det är störande att inte tas på allvar utan bli avfärdad som tonårsrebellisk.

Vad jag stör mig lite på i din text är dock att du verkar vara väldigt insnöad på det här med att du inte fått saker. Vad har det med något att göra?

killrambo:

var glad att du har en farsa överhuvudtaget [zzz]

Varför ska hon vara det? Varför ska man vara glad för att man har en pappa som bara förstört en? Det finns ingen anledning till att man skulle tycka om en dålig förälder som mest gjort en ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att du kommer på bröllopet om din farsa går med på att sluta dricka då alkohol ser ut att vara det som orsaker problemen. Gör han inte det så borde du inte gå tycker jag, för om han inte kan ställa upp på att sluta dricka alkohol så betyder den mer för honom än vad du gör.


   
SvaraCitera

Cherry89:

Hur många är det som älskar sina pappor??
Är det många som har det så att dom inte vill ha kontakt med sin pappa?

Svårt att säga. Min pappa är fast i ett drogberoende han förmodligen aldrig kommer att kunna släppa. Vi har en del kontakt, och han bryr sig verkligen om mig, ändå, men han känns mer som en främling än en familjemedlem.


   
SvaraCitera

Dead-Inside:

I det här fallet låter det t.o.m. värre eftersom han verkar vara en belastning snarare än en tillgång på nått sätt.

KamikazeTomten:

Fast värre.

Ja precis. Då kanske man hellre hade valt den döda upplagan.


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

Du låter jävligt bortskämd.

Det där var onödigt sagt.


   
SvaraCitera