Aviseringar
Rensa alla

Parfymkänslighet


Ämnesstartare

Hej

Har länge varit känslig mot parfym och andra starka dofter, och i samband med min astma så förvärras det hela ytterligare ett snäpp jämfört med om jag inte skulle ha astma. 

Nu till min fråga.. Har jag som skolungdom rätt att inte behöva utsättas allt för grovt av parfym på skolan? 
För som läget är nu så bär alla parfym nästan, alla sprutar hit och dit, sprutar på varandra, på skåpen, i korridorer osv utan respekt för allergiker, vilket jag inte mår särskilt bra av. 
Vart drar man gränsen egentligen? Jag som allergiker borde väl ha några rättigheter jag också. 
Tacksam för svar, också tacksam för folk som respekterar allergiker i vardagen.


   
Citera
Ämnesstartare

Åh det är så hemskt... Feel ya bro
Vi har haft rektor/lappar hem osv men inte hjälp så mycket, lite men inte så mycket

Folk borde ta mer hänsyn till det, hade det varit nöt så hade nästan ingen ätit nöt på skolan


   
SvaraCitera

massor med puckon som sprutar sina jävla victoia's secret i hela korridorerna.. är oxå känslig. 


   
SvaraCitera
ailuja

På vår skola har det suttit uppe lappar i varenda hörn.
Och eftersom jag går på gymnasiet och folk förhoppningsvis mognar till då, så respekterar de självklart det. Det är sällan det luktar parfym i våra korridorer. 


   
SvaraCitera
reben

har du tagit upp det med lärare elr rektor o så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir det livshotande för dig när du får för mycket parfym?  För i så fall borde dom ju se till att dom gör något åt saken.


   
SvaraCitera
mailta

Dem andra ska väl inte behöva anpassa sig efter din allergi? Om dom vill ha på parfym ska väl man få ha de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Gör liknelser om någon skulle ta med sig nötter till skolan osv... för det är inget du kan göra åt precis om du inte skjuter varje mänska du ser sätter på parfym... då är ditt problem löst.


   
SvaraCitera