Aviseringar
Rensa alla

party eller hemmamys med pojkvän? hjälp.


Ämnesstartare

Hej! v
jag har precis börjat gymnasiet, fått många nya vänner osv. Men de tjejerna jag nubörjat hänga med drar ut varje helg i princip, jag har vart på några krök å nån enstaka fest men grejen är att dedär med fest är verkligen ingenting för mig. har haft kille i nu 2 år, han är en skicklig fotbollsspelare och dricker inte sprit pga att han kan bli kickad från laget osv, alltså festar inte han. mina vänner har heller aldrig varit så mycket för fester och ränna runt så alltså har det väl blivit att jag inte heller tycker det är så najs. nu är det en stor fest för alla 1.or,2.or och 3.or på gymnasiet och självklart ska jag gå, men jag tänker de kommande 3 åren då? jag kommer inte ha lust att dra ut varje helg, jag gosar hellre ner mig med min kille och kollar en film. tycker ni att jag ska berätta att jag inte tycker om att dra ut och framstå som tråkig eller bara köra på ?


   
Citera

Hahannahc98: dricker inte sprit pga att han kan bli kickad från laget osv, alltså festar inte han.

kan man inte festa utan alkohol? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

kan man inte festa utan alkohol? 

klart man kan men det är inte lika kul om alla springer runt aspackade och man är den ända som är nykter 😛


   
SvaraCitera

Party


   
SvaraCitera

Brukar knappt dricka  längre har kul ändå...


   
SvaraCitera
reben

dra inte ut då


   
SvaraCitera

Variera.


   
SvaraCitera

Festa ibland, mysa med kärestan ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
dra inte ut då

amen du vet ju hur det är, grupptryck, alla drar till festen jag framstår ju som skit tråkig, är ju försjutton 16, de e väl nu man ska ut och ha kul? men det är inte kul på fest, helt meningslöst 😛


   
SvaraCitera

Ska och ska, gör som du vill. Herregud, du är ju tillräckligt gammal nu för att förstå att man inte kan göra allt som alla andra gör hela tiden.


   
SvaraCitera

Hahannahc98:

amen du vet ju hur det är, grupptryck, alla drar till festen jag framstår ju som skit tråkig, är ju försjutton 16, de e väl nu man ska ut och ha kul? men det är inte kul på fest, helt meningslöst 😛

Men du behöver ju inte dra ut på varje fest. Om några år kommer dina polare vara avundsjuka på din självständiga hållning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Men du behöver ju inte dra ut på varje fest. Om några år kommer dina polare vara avundsjuka på din självständiga hållning.

jaa, tack! 🙂


   
SvaraCitera

Jag drog inte ut när jag var 16, och är nu vid 19 års ålder i princip nykterist. Ingen tycker att jag är löjlig eller så för att jag inte dricker, det är snarare tvärtom, lite intressant med någon som faktiskt står för att hon inte vill dricka 🙂 nu säger jag inte att det är fel att dricka heller, men gör det inte om du inte vill 🙂 och vill du hellre vara med din pojkvän än att festa så får du säga till dina kompisar att du hellre tar det lugnt, att du inte tycker att fester är så roliga. 


   
SvaraCitera
reben

Hahannahc98: amen du vet ju hur det är, grupptryck, alla drar till festen jag framstår ju som skit tråkig,

nä tyvärr vet inte 🙁 va helfestlig när jag var 16

Hahannahc98: de e väl nu man ska ut och ha kul? men det är inte kul på fest

du har helt rätt i att det är nu man ska ha kul. gör saker som är kul ist för saker du hittat på att man "borde"


   
SvaraCitera

Gör som du vill asså. Och du är väl inte en tråkig mänska om du avstår från att festa?
*kommer från en som avstår från att festa helt klart* Men iallafall?

Nu har du ju 'turen' att din partner sagt att han inte är ett fan av att festa han heller.
Men hade han varit det, eller att du känner att det är något du vill syssla med, så berätta.
Han lär låta dig gå, och du skulle låta honom gå? Ensam, eller asså, ja, sedan är det ju roligt om den andra ger med sig och går med den med, även om det känns obekvämt, men, ja, ish, fattar läget! Go if you want to, men du är inte tråkig som låter bli, ha er egen lilla fest i biosalongen, i sängkammarn, eller varför inte i stadsparken tillsammans med en påse chips!


   
SvaraCitera