Aviseringar
Rensa alla

Partywagon!!


Ämnesstartare

Jag vill följa med i strömmen, men ändå skapa något alldeles helt unikt. Vilka är på?! [bigcheers]

Jag är seriös!


   
Citera

Kostym för 2000kr ?! [mad]
Köpte en hel frack inkl. väst för 200:- på Myrorna. Vilka amatörer. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Kostym för 2000kr ?!

Jag föreslår att vi (kanske 5 stycken) bidrar med 500 kronor var, så får vi nog ihop en riktigt schyst partywagon.

Join me!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweeet

Literatus:

på Myrorna.

myrorna må va bra men de har ju ett ganska begränsat utbud av storlek och snitt.. brothers är ju inte mycket att hänga i julgran heller iof


   
SvaraCitera

OF 5:

myrorna må va bra men de har ju ett ganska begränsat utbud av storlek och snitt

Äh, i värsta fall får man be någon flicka sy så att det passar [cool]

Renesmee:

Join me!

Bara om vi spelar denna (enbart denna):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

myrorna må va bra men de har ju ett ganska begränsat utbud av storlek och snitt.. brothers är ju inte mycket att hänga i julgran heller iof

senaste formella klädseln jag införskaffade var kostymbyxor och kajav, i snygg modell, på dressman under rätt omfattande rea. kostade typ 400. och jag har inte överdrivet lätt för det där med att hitta kläder i passande storlekar. tror det var typ 80% nedsatt pris eller så, och utgående sortiment. man kan göra sjuka fynd på dressman ibland, en gudagåva till oss som gillar att klä sig formellt på informella tillställningar. har hittills haft den på ett par um-träffar och arvikafestivalen, och massa andra lite mer semiformella tillfällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde vara straffbart att gå off topic! Nu är jag tjurig!

Literatus:

Bara om vi spelar denna (enbart denna):

Det kan vi utan tvekan göra! Desto störigare, desto bättre. Men desto snyggare wagon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

i värsta fall får man be någon flicka sy så att det passar

eller så syr man själv, om man nu orkar vill säga [ops]

Leijonsparf:

dressman

Ja klart man kan fynda ibland. men dem har så muppig koll på sina storlekar. Inget är ju det andra likt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ja klart man kan fynda ibland. men dem har så muppig koll på sina storlekar. Inget är ju det andra likt

men dra åt helvete, lyder rubriken "var får jag tag på en bra kostym?"

Vilka är på?


   
SvaraCitera

Renesmee:

Men desto snyggare wagon.

Mm, man måste ha en bra vagn, något mycket bättre än en kundvagn.

OF 5:

eller så syr man själv, om man nu orkar vill säga [ops]

Nää [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Vilka är på?

jag är på [y]
om vagnen blir något stadigare än en vanlig kundvagn. typ en sån man har på brädgårdar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om vagnen blir något stadigare än en vanlig kundvagn. typ en sån man har på brädgårdar

Kundvagnar skramlar så förskräckligt.

Jag föreslår att vi bygger en från schratch. Brädor, och mjuka hjul. Kanske en gammal barnvagn som vi pimpar till max?


   
SvaraCitera

Renesmee:

Kanske en gammal barnvagn som vi pimpar till max?

Allting måste få plats också. Elverk, förstärkare, högtalare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

ag föreslår att vi bygger en från schratch. Brädor, och mjuka hjul. Kanske en gammal barnvagn som vi pimpar till max?

As bra men barnvagnsmaskeringen måste va kvar så vi ohämmat och ljudlöst kan forcera folkmassorna tills vi är precis i mitten [crazy]

varför finns barnvagnsmaskering som ett ord i min rättstravare [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ja klart man kan fynda ibland. men dem har så muppig koll på sina storlekar. Inget är ju det andra likt

nah, jag köper typ alltid skjortor därifrån nu för tiden. det har de koll på. kostymer är väl lite en annan sak, men det gäller att testa sig fram. det blir ju inte lika enkelt att handla som om alla storlekar skulle stämma direkt, men om man är villig att lägga lite tid på saken och testa sig fram när deras utbud är vettigt (och billigt), i synnerhet om man ligger utanför de mest populära storlekarna och handlar off-season, så kan man komma jävligt billigt undan då och då. vilket är lätt värt.


   
SvaraCitera