Aviseringar
Rensa alla

Passiv fylla, finns sånt?


Ämnesstartare

Som många av er känner till är ju jag rätt mycket i barsvängen, är ungkarl och vill haffa tjejer ni vet hur det är.

Samtidigt sätter jag min annars hälsosamma livsstil väldigt högt upp på min priolista. Träning, äta rätt, sova tillräckligt. Av det skälet brukar jag då och då gå ut nykter, man tar bilen in till stan och på så vis vet jag att jag inte ens kan dricka. Därmed blir det ännu lättare att stå emot. Brukar även vara nykter ofta när det är korvfest, för då vet jag att jag ändå inte kan haffa.

Men det som händer då ibland är att jag får samma sorts behagliga känsla som man kan få efter ett par öl. Blir glad, pratsam, känner att stämningen är god helt enkelt. Kan det vara så att man får nån liten fjuttig promillehalt i sig när folk andas alkohol i den miljö man befinner sig i? Bara de positiva effekterna kommer, blir aldrig snurrig, odräglig eller arg, bara pigg och glad. 

Detta funkar extra bra om jag kört ett träningspass tidigare på dagen iochmed dopaminet som frigörs. Men då undrar jag också, kan det vara en faktor? För dopaminkicken kan ju knappast hålla en hel kväll? För det brukar göra att jag är extra taggad har tillochmed fått ragg fyra gånger om jag har tränat tidigare på dagen istället för att bara ligga på soffan och sen dra ut. Är det kanske såhär man ska bära sig åt varje gång?


   
Citera
b1son

placebo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du blir kåt på dina vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina polare hinkar och stämningsförändringen påverkar alla 🙂


   
SvaraCitera
SOMBI

Stekaren: Kan det vara så att man får nån liten fjuttig promillehalt i sig när folk andas alkohol i den miljö man befinner sig i?

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be höver inte heller dricka för att bli glad i sociala situationer, vet inte varför jag gör det. Ledsen


   
SvaraCitera
SOMBI

sjukt tråkigt att inte dricka för övrigt


   
SvaraCitera
SOMBI

kan inte tänka mig att vistas på ett sådant svinigt ställe som krogen nykter, fy fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dels betingning och dels stämningen kanske.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Brukar även vara nykter ofta när det är korvfest, för då vet jag att jag ändå inte kan haffa.

Det är där problemet liggerdu har för dåligt självförtroende när du är nykter
ta lite från personligheten som du har då du är onykter och för över den till din nyktra persona (: 

så ska de nog gå bättre! tror du lätt kan haffa nykter ifall du gör det

blev faktiskt lite glad över detta äntligen funnit något jag tycker om hos dig i din online persnolighet !!
(tror du e mysig o schysst irl)

någon att krama om extra länge o få känn lukten av din parfym Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Det är där problemet liggerdu har för dåligt självförtroende när du är nykter
ta lite från personligheten som du har då du är onykter och för över den till din nyktra persona (: 

så ska de nog gå bättre! tror du lätt kan haffa nykter ifall du gör det

blev faktiskt lite glad över detta äntligen funnit något jag tycker om hos dig i din online persnolighet !!
(tror du e mysig o schysst irl)

någon att krama om extra länge o få känn lukten av din parfym Rodnar

Jag sa "när det är korvfest" du vet vad en korvfest är va? Och jag har haffat nykter. Min senaste fångst haffade jag nykter

S3ON:
Be höver inte heller dricka för att bli glad i sociala situationer, vet inte varför jag gör det. Ledsen

Eller hur sådär känner jag också ibland varför dricker jag jag behöver inte ens det.. Sen ibland kan det bli tvärtom "vafan har ju druckit tio öl är fortfarande för blyg för att ragga. Oftast händer det när tjejerna på dansgolvet knuffar bort, det kan verkligen sänka en totalt, ni som råkat ut för det vet vad jag talar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Jag sa "när det är korvfest" du vet vad en korvfest är va? Och jag har haffat nykter. Min senaste fångst haffade jag nykter

man träffas typ o grillar me kompisar?  typ när man fiskar elr går på en korpenmatch Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde du va intresserad av killar .(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch finns inget värre än att vara nykter bland fulla människor, först då märker man hur jobbiga fulla människor är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: trodde du va intresserad av killar .(

Ledsen att göra dig besviken 🙁

Timmmmmmmmmm: Usch finns inget värre än att vara nykter bland fulla människor, först då märker man hur jobbiga fulla människor är.

Eller så vänder man på steken och inser hur mycket bättre man är än alla fyllehundar.


   
SvaraCitera