Aviseringar
Rensa alla

patriarkatet starkast i europa?


Ämnesstartare

mer jämställt i mellanöstern, asien, afrika, sydamerika än i europa?


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker du?


   
SvaraCitera

Bevisa, på ett vetenskapligt sätt, att "patriarkatet" existerar.

Liksom lite dumt att vifta med armarna mot något som inte finns. Eller tror ni på gud också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:
Bevisa, på ett vetenskapligt sätt, att "patriarkatet" existerar.

Liksom lite dumt att vifta med armarna mot något som inte finns. Eller tror ni på gud också?

ett abstrakt substantiv är lite för mkt för dig eller


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:

ett abstrakt substantiv är lite för mkt för dig eller

Nej, men däremot lösa gissningar och teorier som någonstans på vägen förvandlas till fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Nej, men däremot lösa gissningar och teorier som någonstans på vägen förvandlas till fakta.

det är ett konstaterande av att män överlag har mer makt och större rättigheter exempelvis ekonomiskt, juridiskt och civilt, inte någon gissning eller teori.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:

det är ett konstaterande av att män överlag har mer makt och större rättigheter exempelvis ekonomiskt, juridiskt och civilt, inte någon gissning eller teori.

Men exakt vad det beror på är gissningar och teorier som i media och skolor förvandlas till fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

det är ett konstaterande av att män överlag har mer makt och större rättigheter exempelvis ekonomiskt, juridiskt och civilt, inte någon gissning eller teori.

aha okej så det är okej att döda andra bara för att göra allt som det redan är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

`patrikrkatet finns inte bara trams


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Men exakt vad det beror på är gissningar och teorier som i media och skolor förvandlas till fakta.

ja det här kan man verkligen diskutera och jag håller med om att den vanliga genusteoretiska modellen är bristfällig. men om du förnekar att patriarkatet öht existerar så har du bara dumförklarat dig själv och diskvalificerat dig från varje debatt om saken. du kan väl åtminstone låtsas att du inte tycker något så okunnigt och larvigt.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:

ja det här kan man verkligen diskutera och jag håller med om att den vanliga genusteoretiska modellen är bristfällig. men om du förnekar att patriarkatet öht existerar så har du bara dumförklarat dig själv och diskvalificerat dig från varje debatt om saken. du kan väl åtminstone låtsas att du inte tycker något så okunnigt och larvigt.

Det här har jag sett förr tror jag:

"Du tror inte på samma saker som mig, så du är dum".

Det finns inga som helst bevis på att det idag finns ett strukturerat förtryck mot kvinnor. Man ser det man vill se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Det här har jag sett förr tror jag:

"Du tror inte på samma saker som mig, så du är dum".

Det finns inga som helst bevis på att det idag finns ett strukturerat förtryck mot kvinnor. Man ser det man vill se.

ja blir lätt så när han inte har några argument


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt: Det finns inga som helst bevis på att det idag finns ett strukturerat förtryck mot kvinnor. Man ser det man vill se.

Mm precis, det är därför det är så omtalat på alla håll och kanter, för att det inte finns, för att alla ser det dom vill se

...

Rullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Mm precis, det är därför det är så omtalat på alla håll och kanter, för att det inte finns, för att alla ser det dom vill se

...

Rullar ögonen

Hjärta

det är några få feminster som vill få de att verka som det är mkt värre än det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är fortfarande en stor majoritet män i utpekbara maktpositioner. det är inte exakt samma sak som att kvinnor som grupp förtrycks. det senare är mer öppet för tolkning. 


   
SvaraCitera