Aviseringar
Rensa alla

Paul Walker : (


Ämnesstartare

Tråkigt med folk som dör men kan inte undgå att tycka att det är ironiskt eftersom det var en bilkrasch...

Sen är det löjligt att grina över honom. Alltid synd när folk dör men hur ofta sörjer vi alla dödsfall i tredje världen när folk kanske dör av svält eller nåt värre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Sen är det löjligt att grina över honom. Alltid synd när folk dör men hur ofta sörjer vi alla dödsfall i tredje världen när folk kanske dör av svält eller nåt värre.

känns himla dålig jämförelse. vad skall man göra om alla barn som dör varje dag? ska man tycka att det är fel att sörja en person som man har kollat på i många år och tycker om? Även om man inte känner honom helt. så kanske man tycker om honom. är det fel? :S Det är ju tragiskt att barn dör av svält varje dag, men vad skall man göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste typ inte vem han va, förutom att jag sett honom i Fast and Furious en gång. Men han verkar ha varit tjusig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: känns himla dålig jämförelse. vad skall man göra om alla barn som dör varje dag? ska man tycka att det är fel att sörja en person som man har kollat på i många år och tycker om? Även om man inte känner honom helt. så kanske man tycker om honom. är det fel? :S Det är ju tragiskt att barn dör av svält varje dag, men vad skall man göra?

Inte så jag menade. Menade bara att det är överdrivet att folk grinar så mycket över Walker. Tragiskt ja, men har det någon betydelse för dig? Knappast. Även om man gillar hans filmer. Och vad ska du göra åt att han dör i en bilkrasch? Det är sånt som händer trots allt. Tragiskt men ser inte poängen att göra nån stor grej av det. Lika tråkigt om han dör eller en främling dör i en bilkrasch. Tycker inte han förtjänar extra mycket sympati för man gillar hans filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Tragiskt men ser inte poängen att göra nån stor grej av det. Lika tråkigt om han dör eller en främling dör i en bilkrasch. Tycker inte han förtjänar extra mycket sympati för man gillar hans filmer.

Jag tror inte folk har gjort så mycket över det, i alla fall inte folk som är bara hans fans. Jag menar jag gillar ju hans filmer och är ett fan över honom. Men jag har väl inte gjort mycket över det förutom skrivit RIP osv. 
Jag har inte direkt kunnat säga någonting till hans familj eller gå på hans begravning. Man är väl bara ett fan utav honom och "känner" honom på de sättet, skall man inte tycka något eller säga något? Vad exakt menar du med att han får extra mycket sympati?


   
SvaraCitera

så jävla många fb-statusar om att man glömmer bort att även föraren dog. förväntar de sig att man ska sitta och göra statusar om okända personer som går bort varje dag eller va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
så jävla många fb-statusar om att man glömmer bort att även föraren dog. förväntar de sig att man ska sitta och göra statusar om okända personer som går bort varje dag eller va

ja, men eller hur. de skulle ju bara vara konstigt att göra RIP om någon man har ingen aning om vem det är. Även om man inte riktigt känner Paul Walker, så tycker man väl ändå att det är tråkigt att han gick bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Jag tror inte folk har gjort så mycket över det, i alla fall inte folk som är bara hans fans. Jag menar jag gillar ju hans filmer och är ett fan över honom. Men jag har väl inte gjort mycket över det förutom skrivit RIP osv. 
Jag har inte direkt kunnat säga någonting till hans familj eller gå på hans begravning. Man är väl bara ett fan utav honom och "känner" honom på de sättet, skall man inte tycka något eller säga något? Vad exakt menar du med att han får extra mycket sympati?

Hela fb är fullproppat med snack om detta. Man kan väl tycks synd men att göra massa trådar och diskutera det känns onödigt. Nu inser jag att jag hycklar eftersom jag diskuterar så jag tänker sluta nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: . Man kan väl tycks synd men att göra massa trådar och diskutera det känns onödigt.

jag har dock inte sett massa trådar eller annat om det.. vissa har väl gjort en eller två facebook grupp om honom, det är väl inte så illa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Å vilken fin 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: jag har dock inte sett massa trådar eller annat om det.. vissa har väl gjort en eller två facebook grupp om honom, det är väl inte så illa?

Den här tråden finns. Och den andre som inte säger nåt om Walker men är om honom ändå. Min fb är fullproppad tycker jag det känns om. Folk som skriver "nu är hela advent förstörd" och "vilken hemsk start på december" och "nu mår jag jättedåligt" osv. 

Känns överdrivet tycker jag. Vill inte låta kall eller hård då jag inte ens vill tänka mig hur hemskt det måste vara för hans nära och kära men ah, jag vet inte. Kanske överreagerade lite. 


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Inte så jag menade. Menade bara att det är överdrivet att folk grinar så mycket över Walker. Tragiskt ja, men har det någon betydelse för dig? Knappast. Även om man gillar hans filmer. Och vad ska du göra åt att han dör i en bilkrasch? Det är sånt som händer trots allt. Tragiskt men ser inte poängen att göra nån stor grej av det. Lika tråkigt om han dör eller en främling dör i en bilkrasch. Tycker inte han förtjänar extra mycket sympati för man gillar hans filmer.

han är skådespelare, klart det har en betydelse för fansen. han lär ju inte kunna göra fler filmer.
är det lika sorgligt när en bekant går bort som när en främling gör det? nej, för att du har någon typ av relation till den och precis samma sak har fansen till walker; ett band, starkt som svagt så känns det när det brister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Folk som skriver "nu är hela advent förstörd" och "vilken hemsk start på december" och "nu mår jag jättedåligt" osv.

Ja, det kan jag hålla med om att det är otroligt överdrivet :s Sånt har jag dock inte sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han var med i en bra film som hette Running Scared, resten av hans filmografi är inte mycket att hurra för. trist att han dog så ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: han är skådespelare, klart det har en betydelse för fansen. han lär ju inte kunna göra fler filmer.
är det lika sorgligt när en bekant går bort som när en främling gör det? nej, för att du har någon typ av relation till den och precis samma sak har fansen till walker; ett band, starkt som svagt så känns det när det brister

Då antar jag att jag känner som jag gör pga att jag avskyr hans filmer Galen

Anura: Ja, det kan jag hålla med om att det är otroligt överdrivet :s Sånt har jag dock inte sett.

Tack! Haha skönt att du sluppit det då, typ det som fått mig att gå igång lite. 


   
SvaraCitera